Ik ondervind steeds vaker problemen om te starten na een rit.
Motor warm dus en dan durft ie soms heel slecht aanslaan.
Koude start gaat goed, stationair toerental is OK.
CO is ongeveer een half jaar geleden gesteld (was daarop afgekeurd) en zit net onder de 1%
Benzinepomp & filter zijn ook een half jaar geleden vervangen.
Na het forum even door te nemen lijkt de accumulator een van de hoofdverdachten.
Heb reeds begrepen dat de accumulator zich boven het benzinefilter bevindt.
Heeft er iemand toevallig een tekening en part nr ter beschikking.
Ik las ook dat je de accumulator kan testen op goede werking door toevoerleiding af te knijpen en los te koppelen, vervolgens starten. Indien er benzine uit komt dan is ie lek.
Doe je deze test best bij warme motor of gaat de test ook op bij koude motor? Of maakt dit niet uit?
En voor mijn eigen begrip (excuses voor de onwetendheid) :
Waar heeft de defecte accumulator enkel een slechte invloed op de warme start en niet op de koude start(vlotte) koude start?
Er van uitgaande dat de accumulator aan vervanging toe is : toevallig iemand een goeie gebruikte in de verkoop (idealiter wijde omgeving Gent)?
Mvg
Klaas