[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Lekkage : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 21:06

Lekkage

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Lekkage

Berichtdoor Hartingsveldt » 28 jul 2010, 19:01

Ik heb een 280SE met 110 motor. Sinds enige tijd heb ik te kampen met olielekkage. Er is vastgesteld dat het de krukaskering moet zijn. Ik heb verschillende adviezen gekregen. Of de hele kering te vervangen of alleen het onderste deel. Het vervangen van alleen het onderste deel van de kering zou in 80% van de gevallen het probleem oplossen. Helaas behoor ik bij de 20% waarbij dat niet het geval is.

Er lekt meestal alleen olie op het moment dat ik de auto stilzet. De oliedruk loopt dan terug en vloeit terug naar het carter. Mijnsinziens wordt het dan langs de krukas naar buiten geperst.

Bij het vervangen van het filter leek dit filter "vacuüm" gezogen, en er werd de opmerking bij gemaakt....dat is niet goed. Meer niet. Het filter was helemaal in elkaar gedrukt. Maar wat is er dan niet goed?
Mijn vraag is nu; kan er ergens iets verstopt zitten, of overdruk hebben waardoor de olielekkage kan worden veroorzaakt. Als ik in de stad een korte rit maak en de auto parkeer lekt deze vaak niet.
Hartingsveldt
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja

Re: Lekkage

Berichtdoor Wimada » 28 jul 2010, 21:27

Had dit ook bij mijn W123 280E
heb toen LECWEC geprobeerd en <even googelen>
het lekken stopte ook na verloop van tijd.

auto nadien verkocht en W126 gekocht
dus weet niet hoe het nu is gesteld.

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Oenoud » 28 jul 2010, 23:50

LeakLock doet het zelfde en zou wel eens kunnen werken.
Mijn auto (W116 280SE met M110 motor) heeft er de laatste tijd ook weer last van.
Met name na lange snelweg ritten waarbij hogere snelheden worden gereden.(130 á 140 km/h)
Heb net flesje LeakLock gekocht en zal dit er morgen weer eens in gooien.
Daarna even een mooie rit rijden en kijken hoe het dan gaat.
Laat wel even weten hoe het verder gaat.
Oenoud
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1979

Berichtdoor Hartingsveldt » 29 jul 2010, 15:50

Dank voor de reacties. Lecwec en Leaklock kon ik hier in de buurt niet kopen maar alleen via internet bestellen. Ik heb Wynns Oil Stop Leak er in gedaan. Ook een toevoeging met dezelfde werking. We gaan eens zien wat dat uithaald. Ik zal het resultaat hier vermelden.

Grt, Cor
Hartingsveldt
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Rene500SEC » 29 jul 2010, 17:22

Ben benieuwd,denk dat het weinig zin heeft in/op draaiende delen.

Maar ben nieuwsgierig...
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor GuusT » 29 jul 2010, 17:42

Het is wel mogelijk dat je lekkage hiermee dicht gaat hoor , maar vraag mij wel af hoe het kan dat je luchtfilter dicht of vacuüm gezogen is.
Lees net nog iets van Nike over een piepend geluid bij het luchtfilter en ik heb het idee dat jullie beiden hetzelfde hebben met je filter.

FF goed nadenken dan zou het lekken daar ook wel iets mee van doen kunnen hebbben.

Kijk eens heel goed naar de slang van je carterontluchting , die zit dicht[ denk ik] en dan bouwt de motor druk op in het carter en perst dan de olie eruit.

Guus
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Hartingsveldt » 30 jul 2010, 21:06

Guus,

Vandaag zo'n 300 km gereden en hij lekt nog even veel. Het zou echt wonderspul zijn als het nu al zou afdichten. Ik had zelf ook al zoiets gedacht, maar waar zit die slang en waar loopt hij naartoe?Zelf denk ik eigenlijk dat ze bij het vervangen van de onderste helft van de krukaspakking het nieuwe stuk tekort hebben geknipt en geen 4 mm langer zoals het had gemoeten. Nu moeilijk meer te controleren.
Wat het filter betreft was ik mischien niet duidelijk genoeg, maar ik bedoelde het oliefilter en niet het luchtfilter.

Grt, Cor
Hartingsveldt
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Rene500SEC » 30 jul 2010, 21:12

Guus heeft een punt maar je kan geen draaiende delen afdichten met wonder shit.

Wel als het ergens in een pakking zit,het reageert namelijk met zuurstof,maar zodra het hard wordt in een kering loopt de laag kapot draait en er tussenuit wordt geknikkerd.

Gewoon wederom vervangen en nu goed.....
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983

Keer terug naar Techniek