Ik heb een 280SE met 110 motor. Sinds enige tijd heb ik te kampen met olielekkage. Er is vastgesteld dat het de krukaskering moet zijn. Ik heb verschillende adviezen gekregen. Of de hele kering te vervangen of alleen het onderste deel. Het vervangen van alleen het onderste deel van de kering zou in 80% van de gevallen het probleem oplossen. Helaas behoor ik bij de 20% waarbij dat niet het geval is.
Er lekt meestal alleen olie op het moment dat ik de auto stilzet. De oliedruk loopt dan terug en vloeit terug naar het carter. Mijnsinziens wordt het dan langs de krukas naar buiten geperst.
Bij het vervangen van het filter leek dit filter "vacuüm" gezogen, en er werd de opmerking bij gemaakt....dat is niet goed. Meer niet. Het filter was helemaal in elkaar gedrukt. Maar wat is er dan niet goed?
Mijn vraag is nu; kan er ergens iets verstopt zitten, of overdruk hebben waardoor de olielekkage kan worden veroorzaakt. Als ik in de stad een korte rit maak en de auto parkeer lekt deze vaak niet.