[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
M103 vacuüm aansluitingen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 10:59

M103 vacuüm aansluitingen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

M103 vacuüm aansluitingen

Berichtdoor w126560td » 29 jun 2020, 01:44

Hoi allemaal, wij zijn bezig met een W126 300SEL bouwjaar 1986 om deze in orde te maken.

Nu zijn wij beland bij de vacuüm aansluitingen. Ik heb een duidelijke tekening gemaakt van onze vacuüm aansluitingen.

Auto valt uit als hij in de versnelling zit toeren zakken weg. Als we hem rijker zetten hoger stationaire 1300 rpm dan valt die niet uit.

Gasverdamper is kapot moet vervangen worden, het uitvallen in de versnelling kan aan de afstelling liggen of aan iets anders. Dit probleem gebeurt zoal op gas als benzine.

Wij willen eerst zeker zijn of onze vacuüm aansluitingen correct zijn het hoeft niet perfect als de auto zijn basis benodigheden heeft.

Auto heeft geen stappenmotor, stelschroef aanwezig
Geen katalysator
Geen EGR

Graag jullie reactie omtrent onze vacuüm aansluitingen. Als er iets aangepast moet worden hoor ik het graag, a.u.b niet te ingewikkeld.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: M103 vacuüm aansluitingen

Berichtdoor w126560td » 29 jun 2020, 14:04

Bijna alle elektronika is niet aanwezig op de motor. vacuüm slangen naar het daschboard toe zien er nog vrij orgineel uit alsof daar niet mee is geknoeid.

Onder op de gasklep zitten 2 vacuüm slangen bedoeld u met luchtmassa meter deze slangen..?

Voor ons is het belangrijk dat de ke yetronik zijn werk kan voldoen enkel basis aansluitingen
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: M103 vacuüm aansluitingen

Berichtdoor RD500SEC » 29 jun 2020, 15:15

Van de gasklep naar aansluiting 2 lijkt mij niet correct. Waar die wel heen hoort te gaan weet ik niet.
Van de zwarte schakelaar naar 2 lijkt mij ook niet correct, deze hoort op het koolfilter.
Van 2 naar de bak zou goed kunnen zijn, als het de modulator is.
Van 3 naar de bak zou via de n/s schakelaar moeten gaan en niet direct, volgens mij, of er zit nog een splitsing in naar dat relais..

De dikke vacuümslang naar je stationair regelaar heb je nu op een stelschroef aangesloten, dus een constant lek, de stationair regelaar regelt alleen als het nodig is, in het stationair gebied.

Het toerental zakt als je van P of N naar D schakelt, een lager toerental betekent minder kruipneiging en wordt normaal geregeld door een signaal van de schakelaar op de bak naar de KE jetronic.
Bij jou zal het puur door de belasting komen.

Staat de gasklep helemaal dicht als je geen gas geeft?
Kijk alle aansluitingen na van het spruitstuk.
Heb je nu geen vacuüm lek door de defecte verdamper?
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: M103 vacuüm aansluitingen

Berichtdoor w126560td » 29 jun 2020, 16:43

Schema m103 vacuüm wel met EGR, die van ons is zonder
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron