Ik weet het, ik moet me nog even voorstellen, wat ik ook binnenkort ga doen!
Ter informatie: Ik heb een 280S uit 1980.
Op dit moment heb ik enkel een probleem met mijn koelvloeistof. Het lekt enorm hard uit het motorblok.
Het is waarschijnlijk de pomp die kapot is.
Ik heb het vermoeden dat het al lekte 2 dagen voor de 'rrrrmmmbblll' is gebeurd. Ik was aan het rijden en hoorde een soort 'rrrrmmmbblll', en daarna wou hij op LPG niet meer rijden, hij hield het gas niet vast en ging een soort van schommelen in gas als ik het pedaal intrapte. Maar hij ging daardoor niet harder rijden, hij bleef als het ware hangen. Na een overschakeling op benzine liep hij gewoon verder,maar met plotseling een 120 graden motor.. Na parkeren werd duidelijk dat de vloeistof er wel uit het blok liep.
Om toch even jullie advies te vragen wat er eventueel aan de hand kan zijn heb ik nog wat fotos:
1344618134NDSC_0016.jpg
Dit is van bovenaf, op de dynamo zit iets roest, het overige oranje is koelvloeistof.
1344618189NDSC_0018.jpg
Van onderen bij het aandrijfwiel, hoofd iets naar links buigen, dan kijk je er recht tegenaan.
Het donkere deel is waar het nog uit loopt.
1344618228NDSC_0021.jpg
Vanaf andere kant gezien, hier is niet veel te zien behalve veel oranje troep.
1344618208NDSC_0019.jpg
Zo ziet de hele onderkant er nu uit, wat oranjeroest achtig wat ik er afhaal zodra het weer gerepareerd is.
Is het de waterpomp of is er mogelijk nog wat anders aan de hand? Ik ga in elk geval de leidingen goed doorspoelen mocht het ergens verstop zitten...
Bedankt!