Hallo iedereen
Ben momenteel bezig aan een m119 met KE jetronic zonder LHM waar verscheidene fouten op zaten.
Zit nu vast op een motor die stationair onregelmatig draait(schudden). Word de airco ingeschakelt, draait hij beter en zet ik de bak in D draait hij goed.
Alle signalen zijn oke volgens duty-cycle test. Contact op bij koude motor 30% aanduiding. Starten 70% aanduiding. bij lopende motor 50% in den beginne maar dan zakt hij af naar 9.3% en blijft daar hangen. Er is geen sprake van pendelen rond de 50% (lambda). Heb de co waarde gemeten zonder lambda signaal(stekker afgetrokken) Bij stationair afgesteld op 1%. Schakel airco in en stijgt naar 4.8%. Boite in D en verhoogt naar 8.9%. Motor draait op dat moment perfect. Koppel ik de stekker lambda terug aan zie je de co zo wegzakken naar 0.3% en draait de motor zeer slecht.
Spinnenkop gereviseerd, nieuwe EHS, nieuwe pot-meter op luchtweger, geen valse lucht, systeemdruk in orde (6.5).
Iemand een idee wat of waarom het komt dat ik bij duty-cycle naar 9.3% gaat en wat dit wilt zeggen?
Dank bij voorbaat
Bart
Het is een motor in een R 129 maar dat kan geen probleem zijn denk ik