Van het Weekeinde naar mn pa om op de smeerput te kunnen maar helaas, hij wa snog volop aan het lassen aan een rotte 230C en wilde het hem niet aandoen om de wagen van de put te moeten rijden. Vandaag dus maar in eigen garage de auto aan de voorkant opgebokt en begonnen aan de magneetschakelaar.
IMG_1634.jpg
De achterste steun onder de bak eraf (bak wat ondersteunen met de krik onder het carter) en de 2 beugels van de uitlaatpijpen aan de kantgedraaid. Toen was de Magneetschakelaar goed bereikbaar. Eruitgedraaid en er kwam een beetje olie uitgelopen. Dit opgevangen en het gat even met een rubber stop dichtgedaan. Waarschijnlijk alleen maar goed om daar wat olie met eventueel vuil uit te laten lopen.
Het magneetventiel heb ik met een acculader getset en de naald binnenin klikt naar achteren als ik er 12V op zet. Deze nogw at schoongemaakt met kruipolie en druklucht. Dan de nieuwe ringetjes eropgezet (even wat plakband over de schroefdraad). Uiteindelijk zal het kleone ringetje aan de voorkant 001 997 3548 het belangrijkst zijn.
Ook nog even bij gemonteerd ventiel met de acculader geprobeerd en ik hoorde het ventiel nog steeds klikken/schakelen. De kabel van de Uebergasschakelaar ook maar even nagemeten, er kwam 11,5V op als ik de schakelaar onder het pedaal induwde, goed dus.
Ik zag wel wat metallic in de olie die er was uitgelopen. Straks dus toch maar de olie en filter een keer vernieuwen. Ik heb al een nieuw Filter besteld van MANN.
Dan snel een testrit en... Prima! Hij schakelt mooi op en blijft netjes in de 4. Helemaal goed. Niet te geloven dat het met dat ringetje van 3 euro is opgelost.
Het zou me niet verbazen dat die Spanjaard deze 500SE heeft verkocht vanwege dit automaatprobleem van 3 euro
Groeten Math
IMG_1615.jpgIMG_1607.jpgIMG_1622.jpgIMG_1627.jpgIMG_1629.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.