door Eric » 02 sep 2021, 17:17
Ondertussen weer wat verder:
- Verdachte injectors vervangen.
- Nogmaals alles op vacuüm lekken getest. Hierbij ook alle vacuüm slangen die in de inlaat uitkomen afgedopt.
- De bougies, kabels, etc nogmaals gecontroleerd.
- De gereviseerde en nogmaals gecontroleerde benzine verdeler inclusief EHA terug geplaatst.
Ondanks dit alles bleef de motor steeds onregelmatig lopen. Omdat ondertussen de APK verlopen was de auto laten keuren met het verzoek de co eerst af te stellen. Deze stond veel te hoog maar na terug regelen blijft de motor problemen houden. Gelukkig was ie wel goedgekeurd, ben anderhalf jaar aan het restaureren geweest.
Momenteel ben ik even op vakantie, als ik terug kom ga ik weer verder.
Helaas heeft mijn verzoek of iemand mijn ontstekingsmodule wil testen niets opgeleverd, buiten veel goedbedoelde adviezen die ik uiteraard zeker waardeer. Ik heb daarom besloten de electronica componenten (ontstekingsmodule, ECU, stationair regelaar, etc.) op te snorren en al dan niet gebruikt aan te schaffen (mits betaalbaar uiteraard) zodat ik zelf wat middelen heb om storingen op te lossen. Ik houd jullie op de hoogte.
Nog even iets wat me van het hart moet: ik heb heel veel gespeurd op het forum en veel info kunnen vinden van mensen die vergelijkbare problemen meegemaakt hebben. Helaas is de conclusie van een topic meestal niet beschreven. Een verhaal stopt vaak zomaar, alsof de topic starter plotseling overleden is. Heel frustrerend, zeker voor de mensen die geholpen hebben en meedenken of zaken uitzoeken. Als ik de tijd van leven heb zal ik er in ieder geval voor zorgen dat, wat het resultaat van mijn speurtocht ook mag zijn, er een punt achter dit topic gezet kan worden. Lijkt me een goed streven voor alle verhalen die op het forum komen.