door CeesV » 16 jan 2022, 17:23
E93D2170-554D-4F11-ABAE-5E34EBE7E5CD.jpeg37B45A6F-B63C-48AD-8614-71ECCC40F344.jpeg9492C039-EA79-47D7-89F6-F8163CB1DC2E.jpegOndertussen de koppen schoongemaakt, alle kool weggehaald en nog een inlaat klep geleider moeten vernieuwen van de andere kop .
klepzittingen nagefreesd, moest wel een nieuwe frees geleider draaien, de was voor de 250 motor en heeft 11 mm kleppen en nu 9 mm.
Ook de kleppen ingeschuurd ,zodat ze ongeveer 1,5 mm dragen.
daarna 1 week wachten op de onderdelen en vrijdag kwamen de nokkenassen, tandwielen , pakkingen, keerringen etc binnen.
Eerst de cil koppen met de kleppen en kleprubbers , veren ,schotels en halve cupjes gemonteerd.
De cil koppen op het blok gezette enkele bouten en de nieuwe nokken assen uitgepakt en in de oude lagerschalen gemonteerd en dat paste mooi en op de cil koppen geplaatst, tevens tandwielen er op.
Dan de 5 st nieuwe ketting geleiders gemonteerd en 1e cil op 0 graden geplaatst en dan de ketting er om, met nokken assen ook op nul.
Nu nog even wachten op een verkeerd geleverd grote oliekeerring en waterpomp pakking, komt morgen
wordt vervolg
Gr. Cees
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.