Die chromen (of RVS) wielkastranden hebben het risico dat zich daaronder vochtige zooi verzamelt, waardoor het blik eronder wegrot zonder dat je dat meteen ziet.
Of erger, dat ze gemonteerd zijn om weggerot blik te verbergen.
Als de spatbordranden nog hard zijn onder de chromen randen, is er op zich niet veel mis mee.
Iedereen heeft recht op zijn eigen (wan)smaak.
Luchtvering is er niet origineel, wel hydropneumatisch (op hydrauliekolie).
Als dat werkt zoals het hoort, schijnt het fantastisch te rijden (ik heb het genoegen zelf nooit gehad).
Als er iets mis mee is, kan de reparatie duur worden.
Serie 1 en 2 zijn voor zover ik weet kwalitatief vergelijkbaar, toestand is belangrijker dan serie.
8 cilinder loopt lager in toeren en daardoor meer van wat je bij een auto van de Sonderklasse zou verwachten.
Verbruik ontloopt elkaar niet gigantisch, onderhoud kan wel wat meer kosten (twee meer van van alles, meer olie en zo).
De V8-en hebben altijd een automatische versnellingsbak, de R6-en zijn er ook met handschakeling.
Koop geen 6 cilinder voordat je een 8 cilinder hebt gereden.
Toestand is alles.
Sluitende documentatie kan meer zeggen dan de tellerstand.
Een lage tellerstand kan aantrekkelijk zijn, maar auto's die niet of nauwelijks gereden worden, takelen ook af (rubbers drogen uit, filters en leidingen raken verstopt, tank kan van binnen roesten).
Bij fatsoenlijk onderhoud kunnen ze honderdduizenden kilometers mee.
Lees ook
waar-op-te-letten-als-je-een-126-wilt-kopen-t3389.html
Optimum aut nihil.