Beste forumleden,
ondanks doorploeteren van de How To en diverse manuals vind ik de info over onze 722 versnellingsbak met betrekking tot m.n. de K2 piston nog niet zo verhelderend.
Zoals ik het nu begrijp bedient de K1 piston de versnelling 2-3. Deze kun je vervangen door een nieuw iets sterker verensetje, indien de 2-3 versnelling doorslipt. So far so good.
Bij mij (380SE, 1981, bak 722.301) slipt de 3-4 versnelling echter door, vooral bij rustig/gematigd optrekken. Dit wordt bediend door de K2 piston.
Nu ontstaat bij mij enige verwarring die ik in onderstaande punten wat verder uitwerk.
1. In de officiƫle MB WerkstattHandbuch DVD staat dat je de K2 veren bij deze versnellingsbak kunt vervangen door de K1. ALs ik het goed begrijp gaat het dan om de orig. K1 en niet om de versterkte verenset. Klopt dat?
2. Er zijn berichten waarin gesuggereerd wordt dat het vervangen van de K1 door de sterkere set ook leidt tot een verbetering van de K2, omdat deze 2 pistons samen een koppel vormen.
3. Is het een optie om de huidige K1 te vervangen door de sterkere set en de huidige K2 te vervangen door de oude K1 set?
Of is het beter om de huidige K1 te laten zitten (doet het goed immers) en alleen de K2 te vervangen, ofwel door een nieuwe originele K2 , of door een nieuwe originele K1?
Ik hoop dat het al met al niet te verwarrend is, want het zijn best een paar mogelijkheden. Maar ik verneem graag wat ervaringen of meningen.