[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 21:13

roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 04 aug 2010, 12:41

hallo mensen,

ik heb een probleem met mijn Benz (420SEC 1986)
vorige week ben ik naar Oostenrijk gegaan met de Benz en een aanhanger er achter met 2 motors erop.

op 5 uur rijden kwam er ineens een dikke roetwolk uit mijn uitlaat en die zag ik pas toen ik geen vermogen had met optrekken (het was een milde berg in de D, wat anders nog prima was gegaan)
toen het gebeurde kwam er net een vluchthaven om de bocht kijken, snel gestopt en alles gecontroleerd... alles prima.

toen ik weer verder reed was het probleem weg, alleen kwam het na 5km weer terug.
ik heb het probleem nog nergens mee kunnen koppelen b.v. berg op, nattigheid, wind, lege tank, het probleem komt en gaat de hele tijd.

wel gaat het brandstof verbruik gigantisch omhoog, de laatste 200 km heb ik 1 op 2 gereden...

als ik het probleem opmerk en ik ga hoger in de toeren rijden wordt het probleem minder of gaat weg het roken blijft dan nog wel een beetje maar trekt ook weg.

er zitten nieuwe bougiekabels op + nieuwe bougies, filters zijn in orde met het vervangen van bougies waren alle bougies flink zwart.

wat is het probleem? ... ontsteking module of iets met de inspuiting, bobine, lambdasonde (als deze er in zit?)
gisteren zijn er nieuwe bougies in gekomen, heb ook gelijk de stappenmotor zuiver gemaakt en met remmenreiniger vacuüm getest, dus geen geen grote lekkages

alvast zeer bedank voor het mee denken!!!

groetjes bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor MWhite » 04 aug 2010, 13:13

denk dat ie dat teveel benzine krijgt
zwart rook geen vermogen en hoog verbuik
W116 350SE 1972
W126 280SE 1981
Avatar gebruiker
MWhite
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 22 jul 2009, 08:53
Woonplaats: Hellevoetsluis
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Rene500SEC » 04 aug 2010, 15:48

klinkt als lekke verstuivers o.i.d.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 04 aug 2010, 16:46

ja ik meende zelf al ergens in het brandstof gedeelte ,
weet iemand of de tweede benzine pomp altijd mee draait of soms ,
het gekke is gewoon dat het probleem af en toe voorkomt en dan na een tijd weer weg is , en die tijd is ook niet te peilen ,

het is een lichte stof wolk en geen dichte (zwarte) mist/rook,
het ruikt ook wat naar benzine

ik heb wel al langere tijd dat het starten wat slechter gaat als de auto
langer dan 2 a' 3 uur stil staat ,
bij koud starten geen problemen meteen vroem,

ik heb wel eens een injector van 2,3 W201 in mijn handen gehad
is dit hetzelfde principe ?
dan zou ik het zelf met een drukvat wat kunnen testen,

groeten bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Rene500SEC » 04 aug 2010, 18:22

Pomp draait zodra de auto loopt altijd mee,dus dat kan het niet zijn.

Kan ook de warmloop regeling zijn die konstant open blijft staan en het kan ook nog de spinnenkop zelf zijn.

Onder de stuwkleparm zit een rubber afdichting die nogal eens lekken zodat er benzine direct via het vacuumgedeelte in de inlaatpoort word gezogen.

Kortom alles maar controleren.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 04 aug 2010, 21:21

dat zijn weer tips dank je !

ik heb op problemcar gekeken en vond daar van een W201 (ook kj-tronic)
een probleem wat hetzelfde klonk , die meneer had het over een koelvloeistof
sensor met vier kabels , die zou stuk zijn vervangen en het was weg ,

wat me ook opviel is dat mijn stationair toerental op 1500 toeren hangt
waar het normaal 800 is ongeveer , dus koudstart regeling klinkt al in de buurt ,
(dit is dus als het probleem zich voor doet)
het is niet de koudstart injector die heb ik al los liggen ,

waarmee word het koudstart gedeelte nog meer mee gestuurd ?
het ''stelgelied'' dat zwarte relaitje aan de zijkant van de spinnekop ?
of speciale voelers ?
als iemand me kan zeggen welke voelers ik moet meten en wat waardes heb
zou echt wel heeeel erg mooi zijn !!

met het stuw arm gedeelte bedoel je dan
het pinnetje van de spinnenkop wat zou kunnen lekken
of het membraan in de spinnenkop

morgen maar eens wat verder zoeken alle tips zijn welkom
het klink meschien logies maar ik ben ook op andere site's aan het zoeken naar
oplossingen dus dan is dat een wetenschap


groeten bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Rene500SEC » 07 aug 2010, 10:06

Heb even een foto gemaakt van de binnenkant spinnenkop en werking,weet niet of het zo klein te lezen valt.

Je ziet die 2 rode resevoirs en de stuwklep?

Daartussen zit een arm die IN de spinnenkop gaat,die moet natuurlijk afgedicht worden en daar zit een klein rubbertje.

Dit rubbertje is ook het ENIGE wat je bij de MB dealer kan krijgen.kost overigs 3 euro.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 07 aug 2010, 13:21

je hebt een pb , renee

het wordt me steeds duidelijker die, kj (flut) tronic ..
ik heb bij Mercedes only nog een accumulator op gehaald , die was ook stuk , denk ik ..
en dat vacuüm potje net neven de spinnenkop die de druk in het systeem regelt

het zwarte blokje(stelgelied) zou ook een probleem kunnen veroorzaken
maar die kost nieuw 300 eurie dus ik probeer nog eerst wat andere dingen ;)

ik had al gekeken in het spruitstuk , net onder de weger ,
toen het probleem zich voordeed , maar was niet echt iets te zien ,

ik gok dat de druk in het systeem te hoog blijft , dus ik ga dadelijk alles checken
en en retour leiding zuiver blazen en wat bekijken
even de luchtweger potmeter na meten ,

het jammere van deze storing is dat het af en toe voorkomt ..

ik heb nog wel een hele mooie site gevonden ..
http://www.hehlhans.de/tipp98-24.htm

hier staat de kj tronic in volle glorie omschreven

ik koppel trug wat de bevindingen zijn

groetjes bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 08 aug 2010, 05:44

het vacuüm potje was in elk geval niet ,
eem rit van 1 uur wees nix uit , de rit naar huis a'' 10 minuten wel
gelijk het oude probleem het potje neven de spinne kop leverde geen succes

ik heb even de luchtweger potentiaal meter na gemetgen ..
hoort deze linear met het bewegen te dalen/stijgen van de klep ??????

a.u.b. antwoord !!!!!!!

hier klopt nix van kan me ook niet voorstellen dat het nodig is
maja bij een schone lei kun je pas meten lijkt me ....

ik heb nog wat hele mooie sites gevonden met beginsellen van storingen zoeken
ik kom hier op terug het is nu kermis bij ons en ga nu naar bed

die Benz breekt mijn hersenen bah bah


groetjes bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Rene500SEC » 08 aug 2010, 09:50

Het is natuurlijk heel moeilijk iets zinnigs te zeggen vanaf afstand,maar duidelijk is dat hij ineens veelste veel benzine krijgt.

Mij inziens kunnen het dan maar een paar dingen zijn.

De koudstart injector of de spinnenkop.

Als de modulator bij de benzine pomp stuk zou zijn loopt hij helemaal niet of zou hij constant teveel krijgen.

Als jij zegt dat je die koudstart als vervangen hebt,blijft de spinnenkop over.

overigs bij mij gaat de klep van de spinnenkop wel redelijk recht en evenredig naar beneden!
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 08 aug 2010, 18:00

ja is het ook om zo even te zeggen wat het is ,
neem ik je ook niet kwalijk ;)

de accumulator is eigelijk meer een druk vat met een veer er in en word onder het rijden
op gepompt en als dan de afgeschakeld houd deze wat langer de de druk op het
leidingsysteem om het uit dampen en dampvorming tegen te gaan

maar je hebt het over een modulator ? dat komt me even niet bekent voor
bij de benzine pomp
er zit wel een druk regelaar (of zo iets) bij de spinnenkop met 3 aansluitingen en
een vacuüm slang die in de overdruk van de motor zit

ik heb wat internet adressen gevonden met prima ke - k - tronic info !

http://www.scribd.com/doc/3299223/Bosch ... on-Manual-

http://www.hehlhans.de/tipp98-24.htm

http://www.zeepoort.nl/jetronic/

http://www.wochelen.de/W126/lmm_geber.htm

ik heb zelf nog een andere site
van de koudstartinjector heb ik de stekker al van los liggen en het probleem blijft ,
ik kan me niet voorstellen dat hij uit zich zelf open gaat zonder stroom ,
of moet ik deze helemaal (tijdelijk) verwijderen ?

ja ik bedoelde met de luchtweger , ik heb de 3 pinnentjes gemeten
en aangezien het een potentiaal meter is zou je de zeggen dat de waarden
lineair zouden moet stijgen of dalen op mijn multimeter ,
of zie ik dit dan verkeerd?? ,

als ik meet klopt er niet veel van , de waardes variëren behoorlijk



groetjes bram
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor GuusT » 09 aug 2010, 20:00

Het zou natuurlijk ook gewoon je lambda sonde kunnen zijn.

defecte sonde veroorzaakt een hoog brandstof gebruik, versneld en onregelmatig stationair en die rookwolk natuurlijk.
Dus kijk eerst eens daar , nieuwe kost ongeveer 30 a 40 euro bij de automaterialenzaak en is een fluitje van een cent om te vervangen.

Guus
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Rene500SEC » 09 aug 2010, 20:04

Klopt als een bus wat Guus zegt.

Jij hebt een type 2 motor was ik even vergeten,het zou zelfs kunnen zijn dat er wat corrosie in de stekker zit.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 09 aug 2010, 21:39

oeh morgen ligt deze gast onder zijn Benz
te hopen dat het zijn lambda zonde is die hem parten speelt :roll:

al blijf ik het gek vinden dat het probleem af en toe voor komt

zal ik dat eens controleren met behulp van de websites (voor de waardes)
ik heb ook al een bestelling gedaan voor een nieuwe potentiaal meter ,
of ie bestelbaar is weet ik nog niet
de de gasklep schakelaar ga ik nog even controleren

bedankt voor de tip guus kenne we weer sleutelen !


groetjes bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor SilverstarW126 » 10 aug 2010, 08:13

Kijk ook even of jouw blok een mechanische WarmUpRegulator (tegen het blok geschroefd) heeft. Door vervuiling kan het membraan vastzitten met een te hoge brandstofdruk tot gevolg.

Gr. J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Avatar gebruiker
SilverstarW126
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 02 jun 2008, 17:01
Woonplaats: Alkmaar
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 10 aug 2010, 14:47

volgens mij heb ik die niet ik heb net even een topic op een andere site gekeken ,
(voor een foto) maar volgens mij zit deze niet in mijn systeem zitten ,
ik ga zo even wat sleutelen ik knip wel even wat foto's van mijn blokje

ga ik eerst even alle temperatuur sensoren na meten ,

die warm up regelaar wordt toch elektrisch aangestuurd ?

groetjes bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor SilverstarW126 » 10 aug 2010, 15:41

Ja door dezelfde sensor die ook je koudestartinjector bedient. Er gaat ook een vacuüm en een brandstofleiding naartoe.

Gr. J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Avatar gebruiker
SilverstarW126
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 02 jun 2008, 17:01
Woonplaats: Alkmaar
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Mercedes-Bram » 10 aug 2010, 17:35

ik heb wat bevindingen gedaan ,

volgens mij heb ik er geen lambda zonde in zitten , de aansluitingen zitten bij de passagiers voeten eind binnen ? een groene kabel en een zwarte
ik heb geen idee of het deze is maar bij een W201 geloof ik wel

let me know !!!

verder het gasklephuis schakelaar (die van het pedaal) klopt niet helemaal
schakeld als de klep dicht is niet helemaal lekker blijft op 10 ohm hangen en zou
0.4 moeten zijn (volgens wochelen.de)

kan iemand mij zeggen welke sensor bij het ke jetronic systeem hoort
zodat ik ook weet waar ik meet , hier is nog wijnig info over te vinden op het net ,
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor ElGriffo » 10 aug 2010, 23:46

Hoort er nu wel of geen Lambda-sonde in?

Wat staat er op je kenteken K6/U9 ?? wellicht hebben ze de uitlaat
een keer aangepast en een mogelijke katalysator verwijderd ?

Als je je chassisnummer in een PB stuurt kan ik het een en ander nakijken

grt
ElGriffo
 


Re: roetwolk en niet op trekken tot 2000 toeren

Berichtdoor Rene500SEC » 11 aug 2010, 07:48

volgens mij hoort een lambdasonde toch echt in het uitlaat spruitstuk.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten