Zaterdag een stevige benzine lucht in de auto. Uiteraard E5. Zojuist gekeken en er loopt benzine uit een gaatje van de EHA (bovenste gaatje tussen de bevestigingsschroeven). Nu heb ik nog een andere liggen, dus met een beetje geluk is het probleem opgelost.
Vraag is nu of ik eigenlijk ook de brandstofdruk zou moeten meten voor de ander EHA gemonteerd wordt?
Dus niet zozeer voor de afstelling van de EHA (ook geen slecht idee), maar meer voor de oorzaak van de lekkende EHA. Of kan de druk eigenlijk niet te hoog worden?
Een paar van de benzine leidingen aansluitingen op de brandstofverdeler leken mij ook een beetje vochtig.
Overigens loopt de motor best goed. Alleen slaat de motor wel eens af bij het indrukken van de koppeling voor er gestopt wordt. Motor gaat naar een belachelijk laag toerental. Een paar jaar geleden heeft men voor keuren wel eens aan de stelschroef gedraaid waarna het probleem ontstaan is. Een koude motor heeft geen probleem. Een warme motor soms. Ik hoop natuurlijk de de andere EHA hier ook wat verbetering geeft. Anders moet ik er toch maar een keer aandacht aan geven.