door MG1 » 05 sep 2010, 12:36
JA idd, toen was het stil.
Uiteindelijk hebben we alles seals vervangen en de tuimelaars weer terug geplaatst.
Veel lucht kwam er langs de kleppen nadat alle tuimelaars terug geplaatst zijn. Dit komt omdat de olie in de hydraulische stoters onder druk staan, en doordat je de druk eraf haalt (tuimelaar weg) komen de hydraulische stoters iets omhoog. Na het starten van de auto, liep de auto eerst nog beroert, maar op een gegeven moment loopt hij dan weer goed.
De auto liep fantastisch tot na 50 km er een klep los schoot. De exacte oorzaak is mij nog niet bekend, volgens deskundigen kunnen het de volgende zaken zijn:
- veer tever ingedrukt tijdens loshalen waardoor hij niet sterk genoeg meer is (krom) en zijn werking niet goed doet. (komt niet terug naar zijn oorspronkelijke positie)
- halve 'maandjes' toch niet goed op hun plaats hebben gezeten
- kop van hydraulische stoter niet goed op de tuimelaars hebben gezeten en trilling hebben veroorzaakt. (de stoters en de tuimelaars zijn namelijk iets voorgevormd voor elkaar.
Wie heeft een idee?
Op dit moment ben ik dus de kop er aan het af halen om te kijken hoe ernstig het is. (klep scheef of hele zuiger kapot).