Beste allemaal,
Sinds kort ben ik in het bezit van een 500SEL 1981. De motor heeft begin dit jaar een beurt gehad: Verdeler, LPG bougies, olie, filters e.d. Ik heb de wagen gekocht terwijl hij niet lekker liep. Zelf heb ik de bougiekabels vervangen.
Met stationair en wegrijden loopt hij voelbaar op 7 cylinders. Zover als merkbaar gaat hij bij wat hogere toerentallen steeds beter lopen. Je hoort de kleppen wel een beetje, maar niet ernstig in mijn beleving. Wanneer je achter de auto rijdt ruik je een zoetige olie en LPG lucht..
Vanmiddag gaf ik een keer flink gas, hij trok toen goed volgens mij, maar ik zag een giga zwarte roetpluim achter me..
Kan iemand me adviseren wat nu als eerste trucs te gebruiken voordat ik achter compressie meters aanga? Worst case scenario zou een lekke klep zijn?
Alvast dank voor jullie advies! Groet Walter, Haarlem