[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
bij laag toerental op 7 cylinders stinken naar en roken..... : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 apr 2024, 07:15

bij laag toerental op 7 cylinders stinken naar en roken.....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

bij laag toerental op 7 cylinders stinken naar en roken.....

Berichtdoor Walter » 25 aug 2010, 23:20

Beste allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een 500SEL 1981. De motor heeft begin dit jaar een beurt gehad: Verdeler, LPG bougies, olie, filters e.d. Ik heb de wagen gekocht terwijl hij niet lekker liep. Zelf heb ik de bougiekabels vervangen.
Met stationair en wegrijden loopt hij voelbaar op 7 cylinders. Zover als merkbaar gaat hij bij wat hogere toerentallen steeds beter lopen. Je hoort de kleppen wel een beetje, maar niet ernstig in mijn beleving. Wanneer je achter de auto rijdt ruik je een zoetige olie en LPG lucht..
Vanmiddag gaf ik een keer flink gas, hij trok toen goed volgens mij, maar ik zag een giga zwarte roetpluim achter me..

Kan iemand me adviseren wat nu als eerste trucs te gebruiken voordat ik achter compressie meters aanga? Worst case scenario zou een lekke klep zijn?
Alvast dank voor jullie advies! Groet Walter, Haarlem
500SEL als nieuw project en als 2e auto omdat het een superbak is
Avatar gebruiker
Walter
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 24 aug 2010, 09:41
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: bij laag toerental op 7 cylinders stinken naar en roken.....

Berichtdoor Walter » 26 aug 2010, 09:01

Bedankt voor je reactie! Volgens mij heet je George?

Ik kom graag een keertje bij jullie langs om eea te analyseren. Kun je me vertellen waar en wanneer het je uitkomt? Overigens klopt het dat ik op jullie site alleen foto's zie?

Het zou overigens wel heel mooi zijn wanneer het de CO2 afstelling zou zijn. Ik hoor graag van je,
Groet Walter Treffers
Avatar gebruiker
Walter
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 24 aug 2010, 09:41
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten