door Silberdistelgrün » 04 sep 2008, 18:18
Er zit een inbus bout in het stuur, dus je hebt een inbus sleutel nodig;
maar omdat die een beetje klein is, kan je beter een inbussleutelgebruiken die op een doppenset past, dan kan je meer kracht zetten en je kunt ook verlengstukken gebruiken; dat bedoelde ik met ''dop met inbus'' !!
En dan kan je ook de bout weer vastzetten met een momentsleutel als je dat wilt.
Overigens, dat hij zo vast zit komt niet door het hoge aanhaalmoment, maar vanwege het feit dat 'tie vastgelijmd zit.
Aanhaalmoment weet ik zo even niet.
Maar omdat je nu zegt dat je het doen wilt om dat je stuur een beetje scheef staat; dan is het verzetten van het stuur de verkeerde remedie!
Dat moet je oplossen door het stuurstangetje vanaf je pitman arm te verdraaien, dan wel de ene spoorstang iets langer maken en de andere korter.
Want dat is in het verleden, bij het uitlijnen, niet goed gedaan.
Daarvoor het stuur verzetten is ''not done''
Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961