Ik zal hem even compleet vertellen.
Mijn 380SE heeft een duitse LPG installatie en katalysator. De installatie heeft onder het dashboard een schakelaar met 2 standen en LPG indicator LEDjes. stand 1: Benzine vastzetten (rijd dan alleen op benzine) of stand 2: starten op benzine en als de wagen boven de 2000tpm komt dan schakelt hij automatisch over op gas.
De wagen is 3 weken geleden volledig nagelopen door Hans/Danker en op enkele kleinigheden rijdt ie gewoon goed. Nieuwe kabels en vloeistoffen etc.
Het probleem:
Als de wagen koud gestart wordt dan moet ie een paar minuten/km draaien voordat ie over kan schakelen naar gas. Doe je het te snel (dan is ie te koud) dan slaat ie af (ook bij buitentemp van 30grd). Dus meestal zet ik de knop op stand 1, en als ik denk nu is ie warm genoeg, dan schakel ik handmatig over op stand 2.
tot zo ver nog geen probleem maar is een "kuurtje" van de auto.
Nu had ik gister avond na een late dienst "zwoegen" voor de baas dat ie weer afsloeg. De schakelaar stond in 2 en dus te snel 2000tpm en hij sloeg af. Geen probleem dacht ik nog...
Aut in "P" en starten maar klik, gier (klonk als door slippen start motor) niks......Hmmmm...
Waarom weet ik niet maar ik besloot mijn gevaren lichten aan te zetten en starte nog een keer. Hetzelfde, klik gier....... Ik dacht van ok, einde oefening en zette mijn lampen uit.. vooruit toch nog 1 keer starten en ja hoor... vroemmm...
Lampen aan, gevaren lampjes uit en knallen met dat hok...zonder problemen naar huis gereden.
Vandaag weer late dienst en bij het vertrek thuis dacht ik van weet je... lampen aan voor het starten... starten en jahoor klik gier.... niks nada.... lampen uit en het was gelijk vroemmm....
Dat is dus het probleem. Ik kan niet starten als mijn lampen branden.
Vraag 1:
Is dit normaal? ( ik kan het me niet voorstellen maar goed, ik vraag het toch)
Vraag 2:
Hoe zou je dit kunnen aanpakken om uit te zoeken waar de oorzaak ligt?