Zaterdag met de Benz naar Genderen gereden in het mooie land van Heusden en Altena, alwaar mijn roots liggen.
Een dag of drie voor vertrek wilde de Benz bij een koude motor niet meer op gas starten, en moest je hem warm rijden op benzine voor hij op gas wilde lopen, vooral stationair wilde hij niet.
Verder niet zo bij nagedacht en bij aankomst in Brabant met parkeren een klein plofje gehoord...
Op de terugweg op de oprit van de A27 een paar grote klappen..... Niet normaal..
Gestopt bij de pomp, benzine erin en op benzine naar huis gereden. De volgende dag stond mijn luchtfilter zo'n beetje tegen mijn motorkap aan....
Rechtgebogen, alle vaccuum gecontroleerd, en op het oog leek mijn nieuwe gasklep ook nog goed te zijn.
Met testen reed hij weer goed op gas, dus ik dacht probleem opgelost.
Ook de injectors maar is getest met remreiniger, bij elke cilinder ging hij harder stationair lopen, dus hier moeten nieuwe O-ringen in lijkt me. Er is een hele mooie How to over dus dat zal wel lukken. Ook zag ik in het donker dat mijn bougiekabels op de verdeelkap vonken oversloegen. Lang leve Brezan!!!!!!
Ook vindt ik dat de Benz inhoudt, kunnen dat de lekke injectoren zijn, of moet ik ergens anders zoeken?
Hij zuipt nu trouwens ook als een bootwerker.....
Deze met vulcaniserende tape beter geisoleerd, nu zie ik geen vonken meer, maar er moeten natuurlijk (weer) nieuwe kabels op..
Wat nu te doen? Is de enige optie ruim 350 piek uitgeven voor een setje originele kabels of is er een alternatief wat beter te betalen is? De O-ringen voor injectors haal ik hier in Haarlem wel bij de dealer. Maar vooral die dure kabels......
Graag jullie tips!
Grt Walter