Beste mensen,
Er is van alles te vinden over onregelmatig of te hoge stationair maar toch moet ik nog een keer vragen voor advies of jullie hulp.
Namelijk, na dat ik leerlauf of stappen motor had schoon gemaakt met remmenreiniger wegens onregelmatig stationair lopen blijf mijn stationair hangen rond 1100 en in D rond 900, wel deze keer constant.
Ik heb op forum gelezen dat er verschillende redenen kunnen zijn maar, meestaal als de econoometer eruit slaat in de stationair met automaat in de positie D dan zou een vacuüm lek kunnen zijn.
Bij mij is dus zo dat de econoometer beetje naar rechts uitslaan (1/3 van schaal) als de automaat in de positie D staat. Ik heb ook geprobeerd om inlaat dicht te maken met hand en motor loopt vrolijk door.
Dus, een vacuüm lek dacht ik, en heb ik bijna compleet busje remmenreiniger over hele motor gespoten maar helemaal geen veranderingen.
Als ik de stekker van de leerlauf los koppel dan hoor ik hem sissend geluid maken en toeren gaan omhoog. Dus zou ik bijna zeggen hij doet het, maar toch heb ik mijn twijfels daarover.
Ik woon helaas beetje ver van hobby hut om zo maar daar naar toe rijden, ik wil eerst zelf kijken wat kan ik zelf kan oplossen. Daarom hierbij de vraag heeft iemand goed werkende stappenmotor of wel leerlauf motor om te proberen uitwisselen, of heeft iemand uberhaupt een idee waar zou ik moeten beginnen met zoeken.
Ik probeer een filmpje te maken en uploaden ik weet niet of het lukt.
Met vriendelijke groeten