[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stationar : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 02:03

stationar

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

stationar

Berichtdoor Yugo45 » 12 okt 2010, 20:06

Beste mensen,

Er is van alles te vinden over onregelmatig of te hoge stationair maar toch moet ik nog een keer vragen voor advies of jullie hulp.
Namelijk, na dat ik leerlauf of stappen motor had schoon gemaakt met remmenreiniger wegens onregelmatig stationair lopen blijf mijn stationair hangen rond 1100 en in D rond 900, wel deze keer constant.
Ik heb op forum gelezen dat er verschillende redenen kunnen zijn maar, meestaal als de econoometer eruit slaat in de stationair met automaat in de positie D dan zou een vacuüm lek kunnen zijn.
Bij mij is dus zo dat de econoometer beetje naar rechts uitslaan (1/3 van schaal) als de automaat in de positie D staat. Ik heb ook geprobeerd om inlaat dicht te maken met hand en motor loopt vrolijk door.
Dus, een vacuüm lek dacht ik, en heb ik bijna compleet busje remmenreiniger over hele motor gespoten maar helemaal geen veranderingen.
Als ik de stekker van de leerlauf los koppel dan hoor ik hem sissend geluid maken en toeren gaan omhoog. Dus zou ik bijna zeggen hij doet het, maar toch heb ik mijn twijfels daarover.
Ik woon helaas beetje ver van hobby hut om zo maar daar naar toe rijden, ik wil eerst zelf kijken wat kan ik zelf kan oplossen. Daarom hierbij de vraag heeft iemand goed werkende stappenmotor of wel leerlauf motor om te proberen uitwisselen, of heeft iemand uberhaupt een idee waar zou ik moeten beginnen met zoeken.
Ik probeer een filmpje te maken en uploaden ik weet niet of het lukt.

Met vriendelijke groeten
Avatar gebruiker
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 17 aug 2010, 21:41
Woonplaats: Gilze Rijen
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: stationar

Berichtdoor Wasibi » 12 okt 2010, 20:55

Als je de stekker van het stationair regelventiel aftrekt en het toerental loopt op en je hoort hem sissen dan kan je er bijna van uit gaan dat dat ding werkt en je toch naar een vacuümlek moet speuren.
Omdat je een behoorlijke toerental verhoging hebt moet het aanzienlijk zijn.
Check ook je gasklep en de rembekrachtiger!
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationar

Berichtdoor Yugo45 » 12 okt 2010, 21:58

Ok, bedankt voor een snelle reactie.
Ik zal in het weekeind starten met zoek tocht naar de vacuüm lek. Toch vind ik vreemd dat ik niks kon vinden met remmenreiniger spray. Dan zou ik toch ergens anders moeten zoeken en niet alleen in inlaat gedeelte. Ik wist niet de rembekrachtiger te maken heeft met stationair, dan zou die lek overall kunnen zijn. Dat word zoeken denk ik…

Groetjes
Avatar gebruiker
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 17 aug 2010, 21:41
Woonplaats: Gilze Rijen
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: stationar

Berichtdoor Yugo45 » 12 okt 2010, 23:16

Zoals beloofd hierbij een korte video van te hoog stationair van mijn 380SEC.Er is duidelijk te zien dat de econometer niet op nul staat.

http://www.youtube.com/watch?v=0cmiPoKpZZ0
Avatar gebruiker
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 17 aug 2010, 21:41
Woonplaats: Gilze Rijen
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: stationar

Berichtdoor Rene500SEC » 13 okt 2010, 08:04

Kijk eens naar die dikke vacuümslang die naar je rembekrachtiger gaat?

Je mag ook een keer hier heen komen.....
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationar

Berichtdoor Vlieger » 13 okt 2010, 19:08

Als jouw economie meter niet op nul staat, heb je duidelijk een vacuüm lek.
Kijk eens goed naar de vacuüm slangen rondom de stappenmotor.
De kans is groot dat er een is losgeschoten.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationar

Berichtdoor Coco » 14 okt 2010, 22:12

yugo45 ; Bij mij is dus zo dat de econoometer beetje naar rechts uitslaan (1/3 van schaal) als de automaat in de positie D staat.

Dat doet hij meestal in de D stand dan wordt de motor belast,in zijn P stand moet hij gewoon naar links gaan dan is de motor niet belast.
Avatar gebruiker
Coco
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 09 maart 2009, 17:25
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: stationar

Berichtdoor Geurt » 15 okt 2010, 10:14

Heren,

Er lopen op dit forum meerdere discussies over een te hoog stationair toerental, blijkbaar komt dit probleem vaak voor en is er nog niemand in geslaagd om de oplossing te vinden. Ik hoop dat er binnenkort iemand het probleem kan verhelpen en dat met de rest wil delen!
Uiteraard zoek ik zelf ook verder, want ik zit ook op ruim 1000 toeren!

Groet,
Geurt
Avatar gebruiker
Geurt
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 19 aug 2010, 08:08
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationar

Berichtdoor Sietsed » 16 okt 2010, 22:40

Hallo

En toch zou ik maar even naar de hobbyhut in Zutphen tuffen,zelf heb ik een 380SE en ben echt tijden bezig geweest om de fout op te sporen van het pendelen van het stationair toerental.
Ben ook met remmenreiniger aan het spuiten gegaan>geen vacuüm lekken.
Ook mijn ecometer deugt voor geen meter en is erg traag dus die dingen zijn ook niet echt betrouwbaar volgens mij.

Ben enkele weken terug bij de hobbyclub in Zutphen geweest,dit is voor alle 126 liefhebbers de plaats voor problemen!
Het was 2 uurtjes rijden voor mij maar het is echt de moeite waard geweest,en wat een aardige mensen daar.
Ik was er om 9 uur en er stond direct koffie klaar. :)

Ik kreeg monteur Hans bij mijn auto! Super vent is dat :) ,Danker jij ook hoor maar jij had een automaatbak klus.

Nou wat is er gedaan?

Luchtfilter gedemonteerd en wat bleek? Kromme luchtwegerschijf,deze is vervangen door de z.g.n telefoonschijf.
Motor liep weer op benzine,poeh gelukkig dat was het begin,CO was eerst niet goed te krijgen door het stationair pendelen.(toerental steeds van hoog naar laag).

Weer gezocht naar vacuümlekken maar alles was dicht, daarna werd er een leerlaufregelaar(het zwarte kastje) van de auto van een mede benzer afgehaald en geprobeerd op die van mij,helaas geen verbetering.

Stappenmotor schoongemaakt>geen effect,gelukkig hadden ze nog een andere stappenmotor van een 380 liggen en we waren bezig om deze te verwisselen maar wat bleek?? de aansluiting(diameter) van de stappenmotor die op de rubberslang komt was dunner dan die eraf kwam!
Op mijn 380SE zat een stappenmotor van een 500 en die aansluiting is dikker.
Stappenmotor verwisseld en ja hoor het pendelen was verdwenen!
Motor verder afgeregeld op de Sun kast en gelukkig hij loopt weer als een zonnetje!
De reis terug naar Friesland ging super zowel op LPG als op benzine.

Mannen daar in Zutphen bedankt! Wat ik moest betalen durf ik hier niet neer te zetten! wat een koopje,dit zijn echt mensen die het voor de hobby doen.

Jongens nogmaals bedankt groet Sietse
Avatar gebruiker
Sietsed
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 apr 2009, 20:55
Woonplaats: Kootstertille
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationar

Berichtdoor Heftrucker » 16 okt 2010, 23:54

Ook jij weet nu dus waarom een bezoekje aan de hobbyhut vaak aanbevolen wordt.
En vaak niet eens door Hans en Dankert maar meestal door de leden die er al eens geweest zijn.......

Succes met je Benz en veel leuke kilometers gewenst.....
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06 feb 2010, 14:29
Woonplaats: Sas van Gent ( Zeeuws-Vlaanderen )
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Re: stationar

Berichtdoor MWhite » 17 okt 2010, 17:43

mijn econoom meter staat helemaal links (nul) in P
en wat naar rechts 1/4 in N
is een 280
W116 350SE 1972
W126 280SE 1981
Avatar gebruiker
MWhite
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 22 jul 2009, 08:53
Woonplaats: Hellevoetsluis
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationar

Berichtdoor Yugo45 » 17 okt 2010, 18:52

Ok, het word dus bezoek naar de hobby garage.
Kan iemand mij pm emailen met adres gegevens en openings tijden aub.


Groetjes
Avatar gebruiker
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 17 aug 2010, 21:41
Woonplaats: Gilze Rijen
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: stationar

Berichtdoor Heftrucker » 17 okt 2010, 18:54

Even een PM naar Benzhans2 sturen, kun je meteen vragen wanneer het uit komt ;)
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06 feb 2010, 14:29
Woonplaats: Sas van Gent ( Zeeuws-Vlaanderen )
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten