door GuusT » 18 okt 2010, 20:09
Al heel veel te lezen op het forum over Beru vs Bosch maar wellicht ten overvloede hier nog iets.
ALWEER een backfire en ook weer niet de minste , helemaal stil en niet meer aan de gang te krijgen.
Uiteindelijk de kabels maar eens doorgemeten en , 1 kabel totaal door geslagen , 3 kabels meer dan 10 Ohm weerstand [ moet 1 Ohm zijn, Bobinekabel dop doorslag dus de vonken sprongen om mijn oren.
Alles gewoon nieuwe Beru kabels.
Ik wil hier echt geen lans breken voor Bosch maar het is wel opvallend.
Vandaag voor 230 euries maar weer een nieuw kabelsetje gehaald [Bosch] gemonteerd en het loopt allemaal weer als een nieuwe.
Blijft toch de vraag wat er nou precies aan de hand is.
Ligt het echt aan die Beru of is er meer aan de hand.
8 maanden terug al een backfire doordat de rotor totaal weg gebrand was .
Nu dan 4 kabels naar de kl#te.
Afgelopen weekend bij Frank nog een Bobine kabel totaal doorgefikt [ zie foto bij zijn topic ]
Zo juist de kapotte kabel eens ontleedt , en heel duidelijk is te zien waar het doorgebrand is.
Heb ik een te hoge ontsteek spanning , zijn mijn voorschakelweerstanden door gebrand>ik weet het niet maar ga morgen maar weer eens meten.
Voorlopig is mijn vertrouwen in Beru tot het nulpunt gedaald en niet alleen vanwege mijn eigen problemen maar ook op het forum stikt het van de doorgebrande rotors.
Ik ga en blijf zoeken tot ik het gevonden heb , tot die tijd hoop ik dat de Bosch spullen wel heel blijven.
Heb intussen al 17000 km weg met de Bosch kap en rotor .
Guus
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door
GuusT op 24 okt 2010, 20:46, in totaal 2 keer bewerkt.