Hallo Wim,
Ik heb gebruik gemaakt van 2 stukken documentatie en daarmee wijst het zich vanzelf. Ik beschik over een werkplaatshandboek op CD (weliswaar in het Duits maar dat is voor mij geen probleem) en ik heb op internet een artikel gevonden met een beschrijving van de werkzaamheden in het Engels:
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearWheelBearingsDat laatste artikel heeft ook (kleuren) plaatjes van het een en ander.
Resten alleen nog een paar tips:
1) Hoewel andere forumleden alternatieven hebben gebruikt, heb ik gebruik gemaakt van het officiele Mercedes gereedschap. Of je die investering de moeite waard vindt weet ik niet maar ik kan je het wél aanraden.
2) Achter de moer op de naaf zit een messing bus. Probeer die niet te beschadigen of koop een nieuwe als die niet rond meer is. Deze sluit namelijk samen met de rubber ring de achterzijde van de naaf af tegen vuil en water.
3) Als je de naaf uit de achterwiel ophanging haalt, zorg dan dat dat zoveel mogelijk RECHT gebeurt (bijvoorbeeld door de naaf te ondersteunen met een crick), anders komt de naaf vast te zitten in de lagers en dan lukt het niet meer om hem er zonder grof geweld uit te krijgen.
4) Als je het grote lager van de as af haalt, besef dan dat deze as konisch is en dat als het lager loskomt en je gebruikt veel kracht, dat hij dan wegschiet! Wees dus voorzichtig!
Zijn er nog vragen dan laat het maar weten.
Veel succes,
Rob