[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Na backfire onderdelen weg? : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 21:16

Na backfire onderdelen weg?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Na backfire onderdelen weg?

Berichtdoor Kasper » 28 dec 2010, 18:24

380SE 1984 OMVL LPG installatie.

Toch niet zo'n fijne afsluiting van tweede kerstdag. tijdens terug rijden na het kerst diner, overschakelen van benzine naar LPG met 70km/h 1800 toeren klein plofje, en ja foute boel. LPG met horten en stoten, benzine ging nog het beste. Daarna volgende dag thuis lucht filter incl LPG ring enz. Luchtklep gedemonteerd. Deze was nog orgineel, nu met een slag erin. Ik heb bij Klasse klassiek een nieuwe klep gekocht met terugslag beveiliging. Gemonteerd waarna hij weer goed liep op LPG en benzine, wel wat lager in stationair. Vandaag langer stuk gereden, niets aan de hand, echter na twee uur stilstand weer starten, motor niet helemaal koud natuurlijk, dit ging niet soepel. stationair te laag in toeren en op lage snelheid niet goed lopend. Thuis weer filter eraf. Bleek het met nieuwe klep meegeleverde boutje M6 te hoog, deze komt tegen LPG ring. orginele boutje met lage kop weer gemonteerd. Motor loopt niet goed.
Nu zie ik onder het stangenstel onder het luchtfilter, een heel fris uitziend "ventieltje" (zie foto), ik ben benieuwd of hier orgineel een dekseltje op hoort te zitten, het klinkt ook of hij vals lucht aantrekt... Ik zie ook dat de 8mm slang hier helemaal gaar is deze zal ik meteen vervangen.
Kan iemand dit zeggen, mist hier iets?

Groet, Kasper
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Kasper
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Na backfire onderdelen weg?

Berichtdoor Kasper » 30 dec 2010, 17:22

Ik heb de 8mm slang van dit onderdeel naar inlaatspruitsuk vervangen en motor weer laten lopen . Hij trekt enorm veel valse lucht via dit gaatje naarbinnen. als je je vinger eroplegt loopt de motor een stuk beter.
Ik heb de dunne vacuüm leiding afgedicht en de 8mm leiding naar inlaat spruitstuk ook dicht gemaakt. Motor start koud , en warm prima , en rijdt ook goed.

Ik kan de functie van dit onderdeel niet verklaren , met een vacuüm lek op deze plek kun je wel een ziekelijk arm mengsel veroorzaken .

Wie weet de functie van dit onderdeel, er zit volgens mij geen catalisator op deze motor, het is wel een Zwitsers model met extra lucht pomp onder de dynamo, is het soms een volume of drukregelklep die het vacuüm in het regelsysteem constant moet houden?

Mvg,

Kasper
Kasper
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Kasper » 12 jan 2011, 19:38

:?: Kan iemand mij hier in adviseren , weet iemand wat er mist , zit er normaal een dekseltje op of een rubber klepje???

En ik ben benieuwd wat de functie is van deze klep, mijn ecvonomy metertje werkt normaal , de motor loopt heel mooi rond , pikt goed op , maar heeft dit te maken met de vervroeger? Help....

Groet,
Kasper
Kasper
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Douwe » 14 jan 2011, 20:12

is het niet de telefoon schijf die dit veroorzaakt
dus de schijf met backfirebeveiliging
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Bouzic » 15 jan 2011, 14:04

Hallo Kasper,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 380SEL uit Zwitserland.
De dealer kon het onderdeel ook niet terug vinden, kreeg eerst een verkeerde.
Wat het precies is weet ik niet maar als hem eruit haalt zal je zien dat er precies een (dacht ik) 5 of 2 cent muntje op past. Als je dat erop lijmt of soldeerd ben je goedkoop van je probleem af.

succes,
Bouzic
Bouzic
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 380SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Vlim » 16 jan 2011, 04:40

Dit onderdeel is, laut EPC, alleen in Zweedse en Zwitserse exportvoertuigen gemonteerd, tussen 1981 en 1985. Het is onderdeel van een extra luchtvoorziening om na de start wat extra lucht aan te voeren en bij het remmen op de motor voor een betere verbranding te zorgen (iets wat in de bergen handig is, en bij ons niet echt).
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
LPG: Nee

Berichtdoor Bouzic » 16 jan 2011, 19:05

Bedankt Vlim, weer wat wijzer geworden!

Gr.,
Bouzic
Bouzic
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 380SEL

Berichtdoor Kasper » 17 jan 2011, 09:20

Bedankt voor de uitleg en zeker voor de foto, ik lijm en een "dekseltje" op en sluit hem weer aan. Nu weet ik in iedergeval dat het niet met het onstekingstijdstip te maken heeft.

Groet.
Kasper
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Sterrewacht » 19 jan 2011, 19:44

hallo kasper

ik heb ook dezelfde backfire gehad, en mijn zwitser was dus ook dat dekseltje kwijt.
als het goed is vind je die terug als je je inlaatspuitstuk verwijderd :P

bij mij kwam het na die backfire namelijk niet meer goed met het vacuüm, er zitten namelijk rubber ringen tussen het onderste deel en bovendeel van het inlaatspruitstuk, die waren oud en verdroogt wat op zich geen probleem is , maar na een backfire barsten ze of gaan ze lekken en loopt de motor nooit meer lekker.
gevolg was ook extra backfires en bij afremmen op de motor geplof in de uitlaat,onregelmatig lopen enz enz.
dus tip : voor de handige doe ut zelfurt vervang de ringen en inlaat pakkingen , en zorg dat de injectie beluchtings buisjes en slangen ook goed afgedicht worden.

groetjes
Reinier
Sterrewacht
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 380SEC

Keer terug naar LPG Specifiek