380SE 1984 OMVL LPG installatie.
Toch niet zo'n fijne afsluiting van tweede kerstdag. tijdens terug rijden na het kerst diner, overschakelen van benzine naar LPG met 70km/h 1800 toeren klein plofje, en ja foute boel. LPG met horten en stoten, benzine ging nog het beste. Daarna volgende dag thuis lucht filter incl LPG ring enz. Luchtklep gedemonteerd. Deze was nog orgineel, nu met een slag erin. Ik heb bij Klasse klassiek een nieuwe klep gekocht met terugslag beveiliging. Gemonteerd waarna hij weer goed liep op LPG en benzine, wel wat lager in stationair. Vandaag langer stuk gereden, niets aan de hand, echter na twee uur stilstand weer starten, motor niet helemaal koud natuurlijk, dit ging niet soepel. stationair te laag in toeren en op lage snelheid niet goed lopend. Thuis weer filter eraf. Bleek het met nieuwe klep meegeleverde boutje M6 te hoog, deze komt tegen LPG ring. orginele boutje met lage kop weer gemonteerd. Motor loopt niet goed.
Nu zie ik onder het stangenstel onder het luchtfilter, een heel fris uitziend "ventieltje" (zie foto), ik ben benieuwd of hier orgineel een dekseltje op hoort te zitten, het klinkt ook of hij vals lucht aantrekt... Ik zie ook dat de 8mm slang hier helemaal gaar is deze zal ik meteen vervangen.
Kan iemand dit zeggen, mist hier iets?
Groet, Kasper