[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:40

Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor RRoos » 03 feb 2009, 15:13

Ik heb net een 500SEL gekocht.

Eerst liep hij prima, maar na uurtje viel het vermogen weg.
En als je gas gaf, bonkte/bokte hij.
Stationair prima, starten ook.

Stilgezet.

Na uurtje lopen als de brandweer.


In Duitsland meer problemen, en steeds meer vermogens verlies.
En stinken naar benzine!
Wij dachten nog pingelen, dus ik heb er Shell Racing 100 ingegooid.


Bij Utrecht definitief te weinig snelheid.
Bougies schoongemaakt in donker en kou.
Toen, tot amsterdam weer goed.

Daarna, definitief over.
Dag erop op de ambulance en naar huis.

Volgens de forums zou het de bobine kunnen zijn, of kabels naar bobines? Of stroomtoevoer naar bobine? (iets met zekeringen?)
Kan het ook de cassette ontsteking zijn?
Moet je die cassetttes af en toe vervangen?

Wat voor bougies / kabels / rotor moeten er in zo'n auto? Maakt dat nog uit?
Die zijn niet nieuw meer.
Maar, hierna wil ik op gas. Moeten er dan andere kabels/bougies op? (Warmer? Contact punt aftsand?)

Als iemand mij kan tippen, graag.
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor SilverstarW126 » 03 feb 2009, 17:52

De juiste Resistorless bougies. Gewoon 0.8mm.
Goede kabels. Rotor en kap vernieuwen. Zeker op LPG.
Eerst goed op benzine dan pas LPG inbouwen.

Gr. J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Avatar gebruiker
SilverstarW126
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 02 jun 2008, 17:01
Woonplaats: Alkmaar
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor Willem2006 » 03 feb 2009, 21:50

Auto eerst eens een goede (grote)onderhousdbeurt geven en nu niet specifiek naar een storing gaan/laten zoeken,zou sowieso bougie's,bougie-kabels en verdelerkap+rotor (je hebt geen contactpunten)er nieuw opzetten en het benzine filter vernieuwen,heb je dan nog problemen dan kun je wat specifieker gaan/laten zoeken.
Wil je het groot onderhoud laten doen zou ik bij een bij deze club bekende specialist laten doen,hangt even af waar je woont en er zijn vast clubleden bij jouw in de buurt die een juist adres kunnen adviseren.

succes
Willem2006
 


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor Silberdistelgrün » 04 feb 2009, 00:01

Haal je kabels en rotor ed bij
Durk
in Oudehaske.
Kijk even op Marktplaats
Scheelt je ten minste de helft, voor dezelfde merkonderdelen.

Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
Avatar gebruiker
Silberdistelgrün
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
Woonplaats: Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor RRoos » 05 feb 2009, 22:25

Ik heb vandaag de rotor en kap bekeken.
De rotor is helemaal zwart, en lijkt doorgebrand.

Kan dat met een stukke bobine?
Levert die dan teveel stroom?
Of is de ontstekings module/computer dan kapot?

Dank
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor SilverstarW126 » 06 feb 2009, 08:42

Dat kan heel goed komen door verkeerde bougies.
NGK BP 6ES!

Gr. J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Avatar gebruiker
SilverstarW126
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 02 jun 2008, 17:01
Woonplaats: Alkmaar
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor RRoos » 06 feb 2009, 11:01

Ik heb de bougies bekeken.
Dat zijn de juiste, niet ontstoorde NGK BP 6ES, dus zonder de R!
Ik begrijp, dat Mercedes de ontstoring in de kabels heeft (weerstand dus).
Dus volgens mij is dat goed.

Maar, nu staat er op die Rotor Bremi 9048 5kOhm.

Zou het kunnen zijn, dat dit de 1Kohm moet zijn?
Ik kan die 5k nergens bestellen, en Durk zegt dat het volgens hem de 1kohm moet zijn.
Kan het, dat hij met een 5kohm doorbrand?

Je zou kunnen zeggen : hogere weerstand, dus lagere stroom.
Je kan ook zeggen: De stroom wordt er wel doorgepompt, en een 5kohm wordt dan 5 keer zo warm (= heet).

Weet iemand waar je dit soort specs online kunt vinden?

Enfin, ga maar ff langs de onderdelen dealer die het in de boeken opzoekt. Maar, dat vertrouw ik ook niet vaak.:(
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor RRoos » 06 feb 2009, 11:10

Leuk. Onderdelen club zegt dat het zowel 5kohm als 1 kohm kan wezen.
Hoe kom ik er dan achter wat het wel zou moeten zijn?

Wat gebeurd er als ik er nu een 1k in zet, terwijl het 5 k moet zijn?
En andersom?

Gaat dan alleen de rotor stuk, of kan ook de cassette/bobine naar de knoppen gaan?

Veel vragen....
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor Dirk » 06 feb 2009, 11:21

500's tot augustus 1981 met de 117961 motor moet een 5k ohm rotor hebben. De latere 500's , met de 117963 motor hebben een 1k ohm rotor. Dit geldt overigens ook voor de 380's.
Dirk
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 02 jun 2008, 19:16
Woonplaats: Nuenen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Vermogens verlies en bonkende, bokkende V8-500SEL

Berichtdoor RRoos » 06 feb 2009, 11:33

Dank. Waar zie ik dat motor nummer?
Meestal zit dat nogal verstopt, en moet je de halve motor slopen om dat te zien.
(M'n pa gaat ff zoeken...)

Dirk, weet je ook wat er gebeurd als je er een 5k in stopt, terwijl het 1 k moet zijn?

De data van Engine nummer en chassis nummer zijn belangrijk, zie ik inderdaad.

OP internet kan je het opzoeken, maar het is net met andere jaartallen, geloof ik:
http://static.zoovy.com/merchant/epspar ... .htm#B1985
http://www.autoshoppingcenter.com/Chass ... ences.html

Enfin, de conclusie is wel dezelfde, dat ik inderdaad een 63 motor moet hebben, en dan dus een 1 kohm rotor.
We gaan het proberen...
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten