Ik heb net een 500SEL gekocht.
Eerst liep hij prima, maar na uurtje viel het vermogen weg.
En als je gas gaf, bonkte/bokte hij.
Stationair prima, starten ook.
Stilgezet.
Na uurtje lopen als de brandweer.
In Duitsland meer problemen, en steeds meer vermogens verlies.
En stinken naar benzine!
Wij dachten nog pingelen, dus ik heb er Shell Racing 100 ingegooid.
Bij Utrecht definitief te weinig snelheid.
Bougies schoongemaakt in donker en kou.
Toen, tot amsterdam weer goed.
Daarna, definitief over.
Dag erop op de ambulance en naar huis.
Volgens de forums zou het de bobine kunnen zijn, of kabels naar bobines? Of stroomtoevoer naar bobine? (iets met zekeringen?)
Kan het ook de cassette ontsteking zijn?
Moet je die cassetttes af en toe vervangen?
Wat voor bougies / kabels / rotor moeten er in zo'n auto? Maakt dat nog uit?
Die zijn niet nieuw meer.
Maar, hierna wil ik op gas. Moeten er dan andere kabels/bougies op? (Warmer? Contact punt aftsand?)
Als iemand mij kan tippen, graag.