door Felix » 28 dec 2010, 11:19
Rebel haalt al zijn auto's uit Japan. Heb er enkele bij hem bekeken en waren allemaal in nieuwstaat, maar voldeden niet aan mijn specs.
Over auto's in Japan kan ik je veel vertellen, mijn schoonouders hebben daar 10 jaar gewoond en we hebben vele bezoeken gebracht aan dit prachtige land.
Auto's in Japan rijden niet, ze zijn er enkel voor status, en om in gezien te worden daarbij geld dat een S-Klasse een S-Klasse is maakt niet uit hoe oud, de staat is belangrijk.
Ik heb in Japan zelden een vieze auto gezien, worden top onderhouden, de APK is daar vele malen strenger dan hier, eigenlijk mag de auto technisch geen gebruiksporen hebben.
De Duitse auto's zijn allemaal Europese specs, soms UK specs (mijlenteller) maar bijna allemaal linksgestuurd. (is tenslotte Europees)
Mijn schoonvader leasde een M5 daar, toen hij na een jaar terugkwam voor een 30.000 beurt schrokken ze zich helemaal kapot, kreeg de auto niet meer mee, dit exemplaar moest de export in, was in Japan onverkoopbaar! Als je een veelrijder bent rij je 10.000 km per jaar, dit komt vooral door het nivo van het openbaar vervoer en de snelheid hiervan alsmede de stationdichtheid.
We hebben voor de gein een foto opgestuurd van mijn teller in de 530D die op dat moment op 403.000 stond (toen 8 jaar oud). Hing een jaar geleden nog ingelijst en uitvergroot in de BMW werkplaats in Tokio.
Het export en import traject van Japanse auto's is echter niet de makkelijkste (geloof me maar, ik heb het 1 keer gedaan), daarom doen niet veel mensen dit.
KORTOM: Als de auto daar naar je zin is, zou ik hem zeker gaan bekijken, als het dan nog wat is laten keuren en veel plezier met rijden.
Ga er niet naar toe als je denkt nog veel van de prijs af te krijgen.
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau