[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stuurhuis 280 SE : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:00

Stuurhuis 280 SE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 13 jan 2009, 19:52

Ik heb een vraag:

Als je de speling weg stelt met de inbusbout op het stuurhuis,word dan ook de eigenschappen van het sturen veranderd of bijvoorbeeld de gevoeligheid van het sturen?

Er zit wat speling in het stuur en ik ben voornemens om dit op te lossen. B)

Zijn er bedrijven die deze pompen reviseren ? een nieuwe kost 750 euries. :(

Ik stel jullie input zeer op prijs,

Alvast bedankt ,

Ronno
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor MaartenMerc » 13 jan 2009, 21:39

Ronno,

ik heb net mijn stuurhuis laten reviseren kostte 500 eur. Stuurt weer als nieuw!
Dus reviseren is wel aan te raden.

Gr. maarten
Avatar gebruiker
MaartenMerc
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 08 dec 2008, 21:14
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 13 jan 2009, 22:45

Hi Maarten,

Waar heb je dit laten reviseren?

Weet je ook het antwoord op mijn vraag over de eigenschappen van het stellen van de inbusbout?

Groeten Ronno
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor MaartenMerc » 13 jan 2009, 23:02

Mijn garage heeft het stuurhuis opgestuurd en m een paar dagen later weer teruggekregen. Ik zal even aan hem vragen waar dat bedrijf zit. Kom ik morgen even op terug.
Verder ben ik niet als te handig op het gebied van auto's , dus je andere vraag kan ik helaas niet beantwoorden.
Avatar gebruiker
MaartenMerc
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 08 dec 2008, 21:14
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 13 jan 2009, 23:06

OK thanks,

Heb ook prijsopgave gedaan voor een ruil en reviesieset voor het stuurhuis bij Jaap Havik in purmerend (effe gegoogled)

Ronno
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor wwwW126 » 14 jan 2009, 12:05

ik zou eerst de speling er uit stellen. als dat niet meer goed helpt dan kun je altijd nog overwegen om 500 euro te investeren.
meestal moeten de stuurhuizen na zo'n 150 -170 duizend bijgesteld worden. met een w`123 heb ik het al bij 2 wagens gedaan. ik hou nog ietsje speling, omdat ik misschien te voorzichtig ben (omdat je het niet te strak mag afstellen) maar ik vind het prima rijden zo. als je echter vaak heel hard wilt rijden, zou ik voor 100% gaan.
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 19 jan 2009, 20:42

Ik heb gesteld en gesteld maar helaas ,het stuurhuis is te ver heen .

Ik zoek er een om te reviseren.

Ronno
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor wwwW126 » 20 jan 2009, 11:46

hebben de slopers van Mercedes niks goeds liggen voor redelijke prijs?
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor MaartenMerc » 20 jan 2009, 11:53

Ronno,

Mijn stuurhuis zat zoveel speling in! Het stuurhuis is opgestuurd naar een revisie bedrijf. Het bestaat uit mechanische onderdelen die te vervangen zijn. Dus jouw stuurhuis wordt uitelkaar gehaald en er worden wat tandwieltjes en zo vervangen. En dan doet ie het weer! :)

Gr. maarten
Avatar gebruiker
MaartenMerc
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 08 dec 2008, 21:14
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 20 jan 2009, 19:19

Ik heb een redelijke gevonden op Marktplaats .

Deze ga ik zelf reviseren en dan uitwisselen(kan ik op mijn gemak reviseren en toch door blijven rijden).

Revisie set bij de dealer besteld.

Ronno
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor wwwW126 » 21 jan 2009, 11:00

ronno, wat vragen ze voor een revisie set en kun je wat foto's plaatsen van wat er in zo'n set zit. nog een tip voor (indien nog niet bekend); er is een heel proces beschreven van zo'n revisie op internet door een amerikaan. dus engels.
heb ik 's gezien. zoek maar 's op de w123club.nl site. misschien had ik het toen via die site gevonden, denk het wel.
want het is niet zo simpel te doen. succes en laat ons maar 's zien hoe je het aanpakt, want velen zullen interesse hebben. :-)
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 21 jan 2009, 18:45

Hi ,

Ik heb scan uit EPC ingevoegd.

2 sets revisie (ik heb ze allebij) just to be sure. :huh:

Als ik er bij stil sta zal ik foto's maken van de revisie (meestal ben ik klaar en denk dan aan de foto's) :unsure:

Kosten sets 105 euro bij MB (40 en 60 eurie's)incl BTW. :(

Morgen komen ze bij de dealer aan (uit spare parts center duitsland) levertijd 2 dagen. :)

Het te reviseren huis komt per post. (verkoper zij dat er niet te veel speling in zit)

Ik hou jullie op de hoogte.

Ronno
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 22 jan 2009, 17:50

http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... ost3127896

Hier is een link waar alles omschreven staat hoe je het stuurhuis reviseren moet.

Ronno
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Sterretje1968 » 28 jan 2009, 01:20

Link nog niet bekeken maar ik zal hem ook hard nodig hebben. :(
Rijden met wat zijwind/spoorvorming is nu niet echt leuk meer.
Groetjes, Rene.
Avatar gebruiker
Sterretje1968
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 5203
Geregistreerd: 05 jun 2008, 21:51
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 28 jan 2009, 09:37

Ben nog niet begonnen met de revisie,het griepvirus heeft ook mij genadeloos gegrepen. :(

Ronno
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor wwwW126 » 28 jan 2009, 11:34

Maarten: weet je al waar dat bedrijf zit?
Ronno: wat vraagt jaap havik voor een revisie?
via ebay duitsland heb ik ook 's een bedrijfje gevonden wat dit soort klussen doet. als ik de link weer kan vinden, mail ik em hier.
over stellen; ik heb bij mn W123 een groot deel van de speling er uit gesteld. rijdt al weer een stuk beter, maar vrijwel geen speling is natuurlijk nog beter.
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor MaartenMerc » 28 jan 2009, 21:23

Ik zal d'r even achter aaan gaan. Vrijdag weet ik het wel denk ik. groet Maarten
Avatar gebruiker
MaartenMerc
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 08 dec 2008, 21:14
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Ronno » 28 jan 2009, 21:36

Hij doet geen revisie voor W126 .

Hij kon me alleen een revisie set aanbieden,wat hij ook heeft gedaan (dezelfde als bij de dealer)

Daar ben ik niet veel mee opgeschoten.
Ronno
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Willem2006 » 03 feb 2009, 22:44

Interessant topic, even mijn filosofische mening erover, ook mijn auto heeft een erg grote speling op stuurhuis. Heb het verslag van die Amerikaan ook even gelezen, bij een revisie zat ik meer te denken aan het vervangen van de mechanische componenten, tenminste neem aan dat er sprake is van mechanische slijtage, heb paar jaar geleden al eens gevraagd wat het mechanische gedeelte los kost, meende een 400euro dus als je het stuurhuis laat "reviseren" voor 500euro is waarschijnlijk hetzelfde gedaan als deze amerikaan, alleen de keringen en opnieuw afgesteld met de stelbout, dus dan denk ik kan ik sneller en goedkoper het huis alleen afstellen met de stelbout of kun je speling opheffen door keer/o-ringen te vernieuwen?
'T is me ook niet helemaal duidelijk wat er nou gebeurd als je aan die stelbout draaid, waarschijnlijk verander je de speling tussen dat stuk as met een paar tanden ("tandarm" :) ) en het huis dat met kogels om je pitmanarm draaid, vermoed dat de mechanische speling puur zit in dat huis met kogels dat om de "worm" schuift maar kan ook tussen die "tandarm" en dat huis zitten. Grote vraag is eigenlijk kan een stuurhuis tot in het oneindige worden bijgesteld met die stelbout.
Willem2006
 


Re:Stuurhuis 280 SE

Berichtdoor Silberdistelgrün » 03 feb 2009, 23:18

Willem, effe snel een antwoord op je laatste vraag: heel beslist niet; met dat stellen moet je ook voorzichtig zijn, want als je hem afsteld totdat bijna alle speling eruit is, dan is er een kans, dat het stuur gaat klemmen en je stuur niet meer uit zichzelf terug wil [kan] komen.
Eea staat duidelijk in de werkplaats handleiding.
En wat betreft het monteren van seals en andere afdichtingen, dat is natuurlijk uitsluitend om lekkage te repareren; voor mechanische slijtage zal je een revisie set moeten aanschaffen of laten reviseren.
Ccor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
Avatar gebruiker
Silberdistelgrün
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
Woonplaats: Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron