Interessant topic, even mijn filosofische mening erover, ook mijn auto heeft een erg grote speling op stuurhuis. Heb het verslag van die Amerikaan ook even gelezen, bij een revisie zat ik meer te denken aan het vervangen van de mechanische componenten, tenminste neem aan dat er sprake is van mechanische slijtage, heb paar jaar geleden al eens gevraagd wat het mechanische gedeelte los kost, meende een 400euro dus als je het stuurhuis laat "reviseren" voor 500euro is waarschijnlijk hetzelfde gedaan als deze amerikaan, alleen de keringen en opnieuw afgesteld met de stelbout, dus dan denk ik kan ik sneller en goedkoper het huis alleen afstellen met de stelbout of kun je speling opheffen door keer/o-ringen te vernieuwen?
'T is me ook niet helemaal duidelijk wat er nou gebeurd als je aan die stelbout draaid, waarschijnlijk verander je de speling tussen dat stuk as met een paar tanden ("tandarm"
) en het huis dat met kogels om je pitmanarm draaid, vermoed dat de mechanische speling puur zit in dat huis met kogels dat om de "worm" schuift maar kan ook tussen die "tandarm" en dat huis zitten. Grote vraag is eigenlijk kan een stuurhuis tot in het oneindige worden bijgesteld met die stelbout.