Dat zijn inderdaad hele mooie auto's in die links. Ik heb ondertussen al veel op het forum gelezen, zit er uren in te lezen
. Ik moet zeggen dat er niet veel mankementen zijn doorgaans aan een Mercedes.
Ik rij ook 90% van de tijd snelweg. Met 120 op de cruise control. Ik rij met mijn huidige auto 120.000 kilometer met dezelfde set banden en remmen verslijten ook amper, heb nog altijd originele set schijven eronder liggen. Geeft een indicatie van hoe ik rij. Per week rij ik voor mijn werk 1000 kilometer waarvan het grootste deel dus op de snelweg. Ook vaak naar Den Haag op en neer maar dat is ook bijna allemaal snelweg en ook 2 keer per maand naar Antwerpen,
De Peugeot kost me een aardige duit aan onderhoud. Ik heb overmorgen een groot onderhoud gepland staan en twee weken geleden moesten er 4 nieuwe gloeiboegies in voor de lieve som van 560 euro. De beurten van een Peugeot varieren ook van 500 tot 800 euro. En dat moet ik er ook elke 3 maanden aan uitgeven.
Misschien is het inderdaad een vooroordeel dat Mercedes duur is. Maar goed, ik heb nooit een Mercedes gereden dus ik heb er totaal geen ervaring mee. Dat je een buffer achter de hand moet houden, dat lijkt me inderdaad verstandig. Maar over wat voor buffer spreken we?
Stel ik hou een buffer van 3000 euro achter de hand, is dat dan voldoende? Een perfecte Mercedes hoeft het voor mij ook niet te zijn, het lijkt me juist leuk om een auto perfect te maken door de jaren heen. En origineel te houden. Ik ben gek op originaliteit.
Maar wat wel belangrijk is, de auto moet rijden. Hij is mijn kostwinning, ik moet er op kunnen vertrouwen dat hij me van A naar B brengt, elke dag weer.
En ik begin steeds meer te neigen naar een Mercedes, dus mijn vorige berichtje is wat in mijn achterhoofd speelt. Ik zag er eentje rijden gisteren. Een 280SEL in de buurt van Nijverdal. Mooi! Heel heel mooi!