[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
duo ventiel : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 jan 2025, 09:34

duo ventiel

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

duo ventiel

Berichtdoor Yugo45 » 10 jan 2011, 23:00

Beste forum leden,
Ik heb net een lange ritje achter de rug van ong. 3800km, en het was perfect, maar...
Voor het vertrek heb ik duo ventiel "gerepareerd" met “goede” tweedehands onderdelen en blijkt goed te zijn, want het was -15 dus kon ik niet goed beoordelen.
Maar het blijkt toch een kant continu te verwarmen. Ik kon geen schuurtjes in de rubber ontdekken of andere afwijkingen behalve dat ene rubber iets harder is dan de andere, en dat heb ik aan de ouderdoom verwezen.
Ik kom om een idee om membranen omwisselen en nu blijkt aan de andere kant te verwarmen, dus het ligt aan de rubber membraan maar wat is de fout? Het lijken helemaal hetzelfde en er zijn geen scheurtjes te ontdekken. Wat zou het zijn?
Volgende probleem was airco. Die was leeg en heb ik laten vullen, maar het werkt niet goed.
Het kan ook aan het weer liggen( het was te koud) maar ik heb buiten thermometer met de hand opgewarmd zo dat ik airco kan aanzetten. Airco springt aan, maar blijft niet draaien langer dan 20-30 SEC. en dan gaat ie uit. Is er nog ergens een temperatuur sensor die invloed heeft op werken van airco? Of ligt het probleem ergens anders ?
Groetjes
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Re: duo ventiel

Berichtdoor Heftrucker » 11 jan 2011, 07:37

Je airco werkt ook met de sensoren binnen in de auto.
Immers, als het in de auto al koud genoeg is, hoeft ie ook niet aan te slaan ;) .

Wat je duoventiel betreft, volgens mij is er nog iemand op het forum met hetzelfde probleem.
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor Yugo45 » 11 jan 2011, 11:14

Ok ik zal zoektocht starten naar de oplossing.
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor GerardSmink » 16 jan 2011, 19:05

Tja die andere ben ik helaas..
zit al vanaf september met dit probleem..
rubbers gescheurd.. heel ander duoventiel dr in gezet met hele rubbers..
maar 1 kant bleef warm.. de twee "staafjes omgewisseld" ging het probleem naar de andere
kant.. en vorige week zaterdag bij de hobbyhut en vandaag weer gekeken
maar nu blijven ze beide warm:S terwijl het duoventiel prima functioneert

maar als ik jou zo hoor zijn die rubbers poreus?
dat er dan water door heen stroomt ofzo
W126 280SE LPG 1983
W126 500SEL 1982
GerardSmink
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Yugo45 » 18 jan 2011, 22:07

Ik heb een kompleet duoventiel gekocht en ingebouwd. Moest allees onder vorruit afhalen om bijn slangetjes te komen maar het is gelukt.Nu werkt hij goed,en nu heb ik mijn ventiel met een goedwerkende kant over, ha ha... Net voor mijn vacantie heb ik twee "nieuwe" membranes met stafjes gekocht bij de sloop 50€ per stuk. Maar de een membraan blijkt toch op een of andere manier lek. Dat heb ik uigezocht door membranes te draaien. Nu nog airco probleem oplossen en klaar voor de warme weer.
Groetjes
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder

Keer terug naar Interieur