Hallo allemaal,
Sinds een aantal dagen loopt mijn 280SE uit 1980 erg laag onregelmatig stationair rond 600 toeren en het lijkt erop dat die op 5 poten loopt.
Ter informatie de auto loopt op LPG (OMVL) en op de bezine al doet deze het niet meer sinds een aantal weken.
Ik moet (benzine) flink gas blijven geven anders valt deze als ik rem of goed gas los laat uit..
Ik heb hier op het forum gelezen dat het stationaire probleem een vacuüm probleem kan zijn en hier heb ik dan ook naar gekeken.
Allereerst zag ik dat de slang bij de koplamp los zat en heb ik deze vast gemaakt maar dit mocht niet baten.
Ik heb de slangetjes bij de ontsteking los gehaalt maar dat gaf ook geen verschil.
Ik heb gezocht naar de slang op het luchtfilter waar blijkbaar de lucht voor de vacuüm wordt aangezogen maar die heb ik niet gevonden
De truc met remmenreiniger heb ik geprobeert, althans als ik dit goed gedaan heb. (op een aantal slangetjes en rubbertjes remmenreiniger gespoten maar de motor verhoogde niet in stationaire toerental.
Wat zou een andere oorzaak kunnen zijn of hoe kan ik beter dit probleem opspeuren.
Alvast Bedankt,
Chris