door Martens383 » 31 jan 2011, 19:51
Hallo, wie kan mij het antwoord geven?
Mijn ellende begon met een zagend en later hoog stationair toerental, dit heb ik opgelost met een "nieuw" leerlaufkastje via ECU in helmond. Echter voordat ik dat had opgelost heb ik een behoorlijke backfire gehad tijdens overschakelen van benzine naar LPG. Gevolg stuk uit inlaatspruitstuk en erg kromme stuwschijf.
Het inlaatspruitstuk heb ik gelijmd en zit weer goed in elkaar. De stuwschijf hebben we eerst recht gemaakt, maar de auto liep erg beroerd. Om een volgende schade door backfire te beperken heb ik afgelopen week een stuwschijf met rubberflap besteld.
Vandaag is de auto weg geweest om opnieuw af te stellen. Op benzine loopt hij nu goed, maar ik schijn een vacuümlek te hebben waardoor het LPG mengsel te arm is. (verhoogd risico op backfire?)
Ik heb de volgende vragen:
-Op het forum lees je vaak over remreiniger bij opsporen van vacuümlek. Hoe nauwkeurig kan je dan het lek vinden? (blijft het luchtfilter zitten tijdens deze zoektocht?)
- Is er een andere methode om het vacuümlek te zoeken?
- Vaak wordt geschreven over injectorrubbers en/of vacuumslangetjes, zijn er nog meer opties?
- Is er een schema met alle vacuüm aansluitingen van een 380SEC uit 1984?
- Is de how-to voor vervagnen injector rubbers ook voor de 380SEC?
- Ik heb een verdamper met twee uitgangen, hier wordt nu maar één van gebruikt die dan voor het luchtfilter opsplitst in twee slangen (één regelventiel) Volgens de LPG expert mag dit geen probleem zijn, wat is jullie mening?
Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vele vragen,
ik houd jullie wel op de hoogte van mijn zoektocht, een goed op LPG lopende auto is mijn eerste zorg.
Groet
Harry