[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
olie in lucht filter : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 12:52

olie in lucht filter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

olie in lucht filter

Berichtdoor benzie » 07 feb 2011, 01:12

door het vervangen van een nieuwe luchtfilter slang zag ik tot mijn grote verbazing olie in het lucht filter van mijn 280S wat is hier het probleem m vr groet Marcel
benzie
 


Re: ole in lucht filter

Berichtdoor PetrolM » 07 feb 2011, 16:05

Mogelijk een te hoge carterdruk.
Komt de olie uit het blok via de zwarte slang aan de bovenkant van luchtfilter naar binnen.
Laat de motor eens lopen en haal dan de olievuldop los en als je duidelijk druk verschil hoort, of voelt als je het weer even afsluit, heb je een te hoge carterduk. (dacht ik :roll: )

Rob.
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!

MY Benz is MY CASTLE!
Avatar gebruiker
PetrolM
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 17 aug 2009, 01:57
Woonplaats: St. Willebrord
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: ole in lucht filter

Berichtdoor Vlieger » 07 feb 2011, 20:20

De carter ontluchting werkt via de lucht inlaat van je motor.
Dus de carter-dampen worden zo de motor ingezogen om te verbranden.
Als er olie in het luchtfilter-huis zit is dat normaal, maar als de olie in je (papieren) luchtfilter zit, klopt er iets niet.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: olie in lucht filter

Berichtdoor Jimmy-T » 08 feb 2011, 12:37

als er dan een verhoogde carter druk is,is dat dan de oorzaak van een lekken koppakking???
of zijn daar meerdere oorzaken voor?

ben ik wel een beetje benieuwd naar.

grt jan amsterdam
Avatar gebruiker
Jimmy-T
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 19 maart 2010, 20:19
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: olie in lucht filter

Berichtdoor Vlieger » 08 feb 2011, 18:34

Een koppakking gaat niet lekken door verhoogde carter-druk.

Een koppakking gaat kapot als de motor te heet geweest is.
Of als de motor direct na een lange snelle autoweg rit, direct uitgezet wordt zonder enkele minuten te laten lopen, zodat de ergste hitte afgevoerd kan worden.

Carter-druk ontstaat door slechte zuigerveren en is dus feitelijk slijtage van de motor.
Ook als de zuigers een keer in de cilinderwand gevreten hebben, ontstaat carter-druk.

Groet,
Rob
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: olie in lucht filter

Berichtdoor Douwe » 08 feb 2011, 21:39

controleer je slangen van af je klepdeksel naar het filter zit hier ook witte slutsh in
dan kan dit een oorzaak zijn maak dan de binnen zijde van je klepdeksel maar eens goed schoon
mogelijk door de winter periode is er veel condens in de olie gkomen waar door slutch is onstaan
wat dan weer aankoekt in het kleppen deksel
had laats 1 waar echt drap klonten uit de onluchtings delen van het kleppen deksel kwam
dus een verstopping als het ware dan krijg je dus ook meer druk en komt de olie (drap ) ook in je filter teregt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten