[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stationair 280SE, probleem en oplossing : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 15:27

Stationair 280SE, probleem en oplossing

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stationair 280SE, probleem en oplossing

Berichtdoor Mark B. » 07 feb 2011, 15:21

Ik heb laatst twee probleempjes aan mijn 280SE opgelost die ik hier graag even wil delen.

Allereerst stond de auto bij stationair toerental behoorlijk te schudden. Alsof de motor op 5 cilinders liep, tijdens het rijden geen probleem.
Oplossing: zoals vaker aangedragen op dit forum, kleppen stellen en klaar! De motor loopt weer mooi rond en trillingsvrij.

Het stationair toerental van de 280SE was zowel koud als warm ongeveer 1500 tpm. Zowel op benzine als LPG. Niet fijn en voor je idee gilt de motor het uit als de bak in P/N staat. Voor zover ik heb kunnen beoordelen heeft mijn auto geen "leerlaufregelung" (?!?).Tevens bleef de koelwatertemperatuur altijd onder of rond de 60 graden. Mijn boerenverstand bedacht vervolgens dat de motor hierop het toerental aanpast en dus constant denkt dat de choke erop moet.
Oplossing: nieuwe thermostaat (87 grC) gemonteerd en klaar! De motor wordt nu vlot 90 graden (niet warmer) op de meter en stationair loopt de motor koud ongeveer 1300 tpm en warm ongeveer 750 tpm.

Beide oplossingen kosten niet veel tijd en geld, dus als iemand een van deze problemen herkent bij zijn voertuig, kan ik adviseren bovenstaande zaken te controleren.
Met vriendelijke groet,

Mark
Avatar gebruiker
Mark B.
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 20 dec 2010, 12:35
Woonplaats: Alphen a/d Maas
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair 280SE, probleem en oplossing

Berichtdoor PetrolM » 07 feb 2011, 15:59

Duidelijk verhaal! ;)

Rob.
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!

MY Benz is MY CASTLE!
Avatar gebruiker
PetrolM
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 17 aug 2009, 01:57
Woonplaats: St. Willebrord
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: Stationair 280SE, probleem en oplossing

Berichtdoor Mark B. » 09 feb 2011, 19:34

Kan het kwaad, zo'n laag stationair?

Motor loopt erg mooi. In D met voet op de rem loopt hij zelfs net boven de 500 tpm en nog keurig rond en trillingsvrij. Ik vind het eigenlijk wel mooi zo.
Met vriendelijke groet,

Mark
Avatar gebruiker
Mark B.
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 20 dec 2010, 12:35
Woonplaats: Alphen a/d Maas
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair 280SE, probleem en oplossing

Berichtdoor Prince » 11 maart 2011, 10:26

Dag mannen,

Ik heb dus een soort gelijk probleem. In de P en N stand loopt de wagen zowel koud als warm op dik 1500toeren. Wanneer je dan naar zen D schakelt dan vallen de toeren terug naar 600toeren ongeveer.

Maar wat anders is dan bij jou "mark B" is dat men temperatuur wel netjes 87graden is. kan het iets te maken hebben met men koudloopregeling of is het iets anders?

Voor ik dingen ga aankopen en veranderen toch even jullie mening vragen lijkt me zo ;)
Avatar gebruiker
Prince
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 28 sep 2010, 11:35
Woonplaats: Belgisch Limburg
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee


Re: Stationair 280SE, probleem en oplossing

Berichtdoor European » 13 maart 2011, 00:59

Prince,
Mijn 280SE draait met een koude start ongeveer 1500t/m en zakt langzaam naar de 1000 t/m
als de auto warm gelopen is, duurt bij stationair en koud weer ongeveer 7 minuten.
Dit alles als de auto in P of N staat.
Als ik de auto in D of R zet zakken de toeren naar 800t/m.
De toeren in P en N vindt ik wek ok, alleen zou ik graag de auto bij de koud start wel iets lager in toeren willen hebben.
Weet eigenlijk niet wat de toeren horen te zijn bij een koud start en hoe je dit het beste kan veranderen.
NB. de auto is net wel CO afgesteld.
Groet,
Peter
W126SE automaat 1985 alstralsilber| Niet alle sterren hangen in de lucht
Avatar gebruiker
European
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 15 okt 2010, 23:13
Woonplaats: Assen
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair 280SE, probleem en oplossing

Berichtdoor Prince » 14 maart 2011, 10:04

Ik heb er dit weekend nog even naar gekeken en het klopt niet helemaal wat ik vertelde.

Het zit zo dat wanneer ik de wagen 's morgens start (koude start dus) ze zeer laag in toeren draait. En wanneer ze warm is veel te hoog draait.

Kan het zijn dat er ergens iets verkeerd zit? Dus andersom hoort te werken? Misschien is het dus een kleine wijziging.

Even deze update :-)
Avatar gebruiker
Prince
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 28 sep 2010, 11:35
Woonplaats: Belgisch Limburg
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten