Nou Cor, hier is dan eindelijk het verhaal.
(naam van de garage laat ik maar achterwege omdat ik die, ondanks alles, niet in een kwaad daglicht wil zetten)
Enige tijd geleden (30-08) heb ik de wagen (met een oprijwagen) naar de garage in Utrecht gebracht voor een goede grote beurt plus APK.
Dit omdat hij ca. 2 á 3 jaar heeft stilgestaan.
Opdracht was om alle vloeistoffen (behalve van het diff.) te vervangen en alle filters.
En nog een paar dingen.
Nadat ik de wagen had opgehaald (06-09) ben ik naar Eindhoven gereden en een dag later naar de Megameeting in Venlo geweest.
Na die meeting weer naar Eindhoven gereden.
In de tussentijd heeft mijn baas hem 2x mee naar huis genomen. (ca. 68 km.)
Mijn baas heeft hem een tijdje later (15-10) meegenomen naar Den Haag (om andere banden op de velgen te zetten) en is op de terugweg via Utrecht gereden waar hij hem bij de garage heeft gezet.
De wagen is terug gegaan vanwege een "boink" ergens achterin (bij gasgeven en remmen), maar dat probleem is er nog steeds. (ze kunnen niets vinden na ca. 8 á 10 uur zoeken)
De rotor en verdelerkap zijn vernieuwd omdat hij slecht starten.
Helaas doet ie dat nu nog steeds.
Ook zijn de ramen gemaakt voor zover dat toen kon (wordt nog afgemaakt) en is er een soort Tempomatunit uitgehaald op mijn verzoek.
In "Goldie" zat deze n.l. muurvast maar hier hebben ze er een andere unit uitgehaald. (zie ander topic)
Nadat ik hem opgehaald had ben ik er een dag later mee naar de nieuwjaarsborrel in Den Haag geweest.
Toen ik hier wat vragen stelde aan een expert kreeg ik te horen dat ik de koelvloeistof weleens mocht bijvullen. (ca. 3 liter erbij gedaan en nog stond die onder het minimum)
Daarna wees ik iets anders aan en terwijl hij de deksel openschroefde zei hij dat dat het reservoir was van de stuurbekrachtiging. (deze was dus leeg!!!)
Lijkt mij toch raar, hij had immers een grote beurt gehad en sindsdien slechts ca. 533 km. gereden. (dit vechten we nog uit met de garage)
Op de heenweg de Tempomat geprobeerd meer die reageerde niet.
Tja, kan kloppen want de unit was eruit, toch?
Op de terugweg toch nog eens geprobeerd en wat denk je?
Hij reageerde maar hield alleen de snelheid niet vast.
Later nog eens geprobeerd en op de ca. 10 km. die ik nog moest rijden heb ik alles uitgeprobeerd en hij leek wel als nieuw.
Dus wat ze er nu uit gehaald hebben... het is mij een raadsel. (zie ander topic)
De airco deed het alleen op de max. stand dus heb een deel met het schuifdak open gereden.
De achterruitverwarming doet het alleen op de bovenste helft.
's Avonds heb ik hem weer op de zaak neer gezet.
Mijn baas heeft er laatst een stukje mee gereden (was ik niet bij) en na ca. 6 á 800 meter sloeg de wagen af. (toen hij wilde afremmen voor een verkeerslicht)
Na ca. 5 min. starten sloeg hij weer aan maar de motor liep zeer slecht.
"Leek wel of de motor vol met water zat", zei mijn baas.
Daarna heeft dat afslaan en niet willen starten zich nog een aantal maal herhaald.
Toen ik een paar dagen later met mijn baas een stukje reed deed jij het wel goed maar de motor was toen wel minder warm.
Sindsdien ook ontdekt dat er water de achterklep binnen stroomt.
Nu ben je weer op de hoogte.
Groetjes, Rene.