[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Voor Cor; waarom hijutniedoet. ;-) : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 maart 2024, 02:33

Voor Cor; waarom hijutniedoet. ;-)

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

Voor Cor; waarom hijutniedoet. ;-)

Berichtdoor Sterretje1968 » 13 feb 2009, 01:31

Nou Cor, hier is dan eindelijk het verhaal.

(naam van de garage laat ik maar achterwege omdat ik die, ondanks alles, niet in een kwaad daglicht wil zetten)

Enige tijd geleden (30-08) heb ik de wagen (met een oprijwagen) naar de garage in Utrecht gebracht voor een goede grote beurt plus APK.
Dit omdat hij ca. 2 á 3 jaar heeft stilgestaan.
Opdracht was om alle vloeistoffen (behalve van het diff.) te vervangen en alle filters.
En nog een paar dingen.

Nadat ik de wagen had opgehaald (06-09) ben ik naar Eindhoven gereden en een dag later naar de Megameeting in Venlo geweest.
Na die meeting weer naar Eindhoven gereden.
In de tussentijd heeft mijn baas hem 2x mee naar huis genomen. (ca. 68 km.)
Mijn baas heeft hem een tijdje later (15-10) meegenomen naar Den Haag (om andere banden op de velgen te zetten) en is op de terugweg via Utrecht gereden waar hij hem bij de garage heeft gezet.
De wagen is terug gegaan vanwege een "boink" ergens achterin (bij gasgeven en remmen), maar dat probleem is er nog steeds. (ze kunnen niets vinden na ca. 8 á 10 uur zoeken)
De rotor en verdelerkap zijn vernieuwd omdat hij slecht starten.
Helaas doet ie dat nu nog steeds.
Ook zijn de ramen gemaakt voor zover dat toen kon (wordt nog afgemaakt) en is er een soort Tempomatunit uitgehaald op mijn verzoek.
In "Goldie" zat deze n.l. muurvast maar hier hebben ze er een andere unit uitgehaald. (zie ander topic)
Nadat ik hem opgehaald had ben ik er een dag later mee naar de nieuwjaarsborrel in Den Haag geweest.

Toen ik hier wat vragen stelde aan een expert kreeg ik te horen dat ik de koelvloeistof weleens mocht bijvullen. (ca. 3 liter erbij gedaan en nog stond die onder het minimum)
Daarna wees ik iets anders aan en terwijl hij de deksel openschroefde zei hij dat dat het reservoir was van de stuurbekrachtiging. (deze was dus leeg!!!)
Lijkt mij toch raar, hij had immers een grote beurt gehad en sindsdien slechts ca. 533 km. gereden. (dit vechten we nog uit met de garage)

Op de heenweg de Tempomat geprobeerd meer die reageerde niet.
Tja, kan kloppen want de unit was eruit, toch?
Op de terugweg toch nog eens geprobeerd en wat denk je?
Hij reageerde maar hield alleen de snelheid niet vast.
Later nog eens geprobeerd en op de ca. 10 km. die ik nog moest rijden heb ik alles uitgeprobeerd en hij leek wel als nieuw.
Dus wat ze er nu uit gehaald hebben... het is mij een raadsel. (zie ander topic)
De airco deed het alleen op de max. stand dus heb een deel met het schuifdak open gereden.
De achterruitverwarming doet het alleen op de bovenste helft.
's Avonds heb ik hem weer op de zaak neer gezet.

Mijn baas heeft er laatst een stukje mee gereden (was ik niet bij) en na ca. 6 á 800 meter sloeg de wagen af. (toen hij wilde afremmen voor een verkeerslicht)
Na ca. 5 min. starten sloeg hij weer aan maar de motor liep zeer slecht.
"Leek wel of de motor vol met water zat", zei mijn baas.
Daarna heeft dat afslaan en niet willen starten zich nog een aantal maal herhaald.

Toen ik een paar dagen later met mijn baas een stukje reed deed jij het wel goed maar de motor was toen wel minder warm.

Sindsdien ook ontdekt dat er water de achterklep binnen stroomt.

Nu ben je weer op de hoogte. :)

Groetjes, Rene.
Groetjes, Rene.
Avatar gebruiker
Sterretje1968
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 5203
Geregistreerd: 05 jun 2008, 21:51
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re:Voor Cor; waarom hijutniedoet. ;-)

Berichtdoor Silberdistelgrün » 22 feb 2009, 22:39

Ja, wel weer op de hoogte, maar wordt jij er niet goed ziek van?
Enne, het lijkt erop dat je een goede garage hebt. :(

Misschien heb je de verkeerde wagen verkocht?

Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
Avatar gebruiker
Silberdistelgrün
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
Woonplaats: Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Voor Cor; waarom hijutniedoet. ;-)

Berichtdoor Sterretje1968 » 22 feb 2009, 23:16

Deze had ik eerder gekocht dan "Goldie".
Op zich is het geen slechte wagen.
De garage daarintegen...
Ik wordt er wel een beetje ziek van maar hoop alles binnenkort op te lossen.
Groetjes, Rene.
Avatar gebruiker
Sterretje1968
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 5203
Geregistreerd: 05 jun 2008, 21:51
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re:Voor Cor; waarom hijutniedoet. ;-)

Berichtdoor ster61 » 23 feb 2009, 23:17

Rene ik heb het je al eens meer gezegd breng dat ding naar Van Doorn in Zaltbommel een perfekte garage voor de 126 modellen en niet duur kom er zelf al een hele tijd.

De man weet van deze auto's alles en heeft alle onderdelen gebruikt op vooraad.

groetjes Leon
ster61
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten