dus jij zegt een kenteken aanvragen, in duitsland bij de handelaar neem ik aan?
en afmelden doet de handelaar dan ook op het postkantoor of hoe werkt dat?
en heeft die dan een soort kenteken deel 3 wat ik mee moet krijgen?
de auto die ik op het oog heb staat bij een handelaar en dus volgens mij niet op kenteken.
auto ambulance is volgens mij geen optie omdat ik geen trekkende auto heb die inclusief ambulance ongeveer 2200 kg mag trekken.
ik hoor het wel als je nog tips hebt.
Met een autoambulance bedoel ik eigenlijk 1 wagen tot 3500 kilo mag je die besturen met een B rijbewijs.
Dan de reactie van vraag een eendagskenteken aan, dat kan echter ben je dan in Duitsland niet verzekerd.
Als je de auto haalt bij een handelaar weten hun wel hoe dit werkt. Maar ter info:
Naar Duitsland gaan dan kun je daar bij het bundesverkehrsamt dat is een soort postkantoor.
De auto laten afmelden. Je krijgt hiervan een vrijwareningsbewijs (abmeldungsschein) Vervolgens kun je daar een exportkenteken aanvragen. Hiermee ben je verzekerd en kun je dan tot thuis mee rijden. Heeel officieel mag je hiermee rijden tot aan de Nederlandse grends. Dan zou je in Nederland een garageplaat of een eendagskenteken erop moeten plakken. Ik weet niet hoever je moet rijden over de grens maar de meeste agenten snappen dat niet
Wat heb je nodig:
*Legitimatie
*Uitreksel bevolkingsregister
*Geld
Wat krijg je mee:
*Abmeldungschein
*Kentekenbewijs
*Fahrzeugbrief (hierop kun je meteen het aantal eigenaren zien. Zijn het er meer als 5 dan moet er een bijlage bijzitten.
Controleer de chassisnummers goed!!!!
Groeten Danny