ik rijd zowieso elke week wel een keer op benzine,om deze reden..om de pomp ok gangbaar te houden.
Maar is het echt een feit dat IMPCO minder problemen met de koude start heeft,dan een OMVL systeem? of is dat puur toeval?
wat is er voor nodig om het om te bouwen naar IMPCO,kan ik alleen de verdamper zo omwisselen? of moet ik de gasaansluiting op het luchtfilter ook helemaal veranderen?
Vanmorgen heeft de Benz me laten staan!!!
hij had er echt de puf niet meer voor....nou moet ik erbij zeggen,dat ik erachter gekomen ben dat mijn accu niet al te fris meer is....eerst dacht ik dat hij het gewoon wat moeilijker had,door de lekstroom van de opgebouwde extra dingen....maar dat is niet het geval...de lekstroom kan in ieder geval niet zo groot zijn,dat de accu van 100% naar 25% gaat in 1 nacht....vooral bij kou! zoals vannacht (-2 graden) daar eerst maar eens mee aan dit weekend hopelijk.
Maar om verder te gaan op het starten;...vanavond heb ik de accu aan de lading gedaan....en natuurlijk proberen om de auto te starten....maar op LPG wou hij gewoon NIET!
op benzine wel....(benzine lampje brand inmiddels ook alweer geel....dus gaat ook al lekker
,starten op benzine....naar de 2500 toeren,gas constant houden,en overschakelen op LPG....liet ik het gas los,zakte hij in als een plumppudding,en sloeg af...direct starten was geen optie...op LPG althans niet.
Benzine weer geen probleem......na dit 2 keer zo meegemaakt te hebben, heb ik hem weer gestart op benzine,overschakelen op LPG, en het toerental even hoog houden (3000-3500 toeren,ik wil hem met 'koude' motor ook niet opblazen!)
Langzamerhand het gaspedaal loslaten,en na een minuut of 3-4 bleef hij op eigen kracht stationair lopen....pfff wat een opluchting! toen viel me ook op,dat boven de 2000 toeren de motor heerlijk soepel loopt,je voelt hem niet eens lopen...maar zodra het toerental beneden de 2000 toeren komt,dan begint hij een beetje te schokken....en hoe verder hij bij stationair toerental komt (700) word dit meer.....zodra de motor warm is,is dit euvel ook compleet verdwenen.
Zou het niet kunnen,dat bijv. de ontsteking niet helemaal goed staat? of kan dat met het koude starten,niets te maken hebben.
Hem de auto nu net uitgezet....anders worden de gele lampjes straks rood
maar nog even geprobeerd....tik aan de sleutel...en hij loopt onmiddelijk,en ook lekker soepel.
Het is dus echt iets met koude motor....hopelijk kan ik dit verhelpen.....want dit begint me zo echt tegen te staan....vooral met dit koude weer,dat gemartel.
Ik ben zelf de auto nodig voor het werk....en gelukkig kon ik mijn vrouw haar auto pakken vandaag (audi 80 uit 1983...dat gekke ding heeft gewoon nergens last van,en start altijd!)
maar ik wil in mijn eigen auto kunnen rijden.....ook omdat mijn vrouw vanwege de gezondheid van onze kinderen,elke dag direct naar het ziekenhuis toe zou moeten kunnen....en als ik haar auto pak,of zij heeft te kampen met startproblemen (en nu ook nog eens lege accu) Begint de lol in het Benz rijden wel snel minder te worden.