[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
moeilijk starten bij warme motor 280SEL : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 maart 2024, 23:22

moeilijk starten bij warme motor 280SEL

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

moeilijk starten bij warme motor 280SEL

Berichtdoor Paulus » 08 maart 2009, 22:23

Hallo daar,
mijn 280SEL start moeilijk als de motor warm/half warm is. Als hij koud is start hij prima. Op het W116 forum ( ook 110 motor) heb ik iets gelezen over een accumelator, maar daar kan ik in het werkplaats handboek niets over terug vinden.
Weet iemand hier meer over?
Paulus
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 maart 2009, 20:19
Woonplaats: Hoek van Holland
Roepnaam:
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re:moeilijk starten bij warme motor 280SEL

Berichtdoor SilverstarW126 » 09 maart 2009, 17:44

Die zit achter boven de pomp en het filter. Is goed te vervangen met het rechterachterwiel eraf.
De accumulatour houdt de zaak op druk zodat er geen dampbellen in het brandstofsysteem ontstaan. een andere mogelijke oorzaak is nadruppelende injectoren.

Gr. J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Avatar gebruiker
SilverstarW126
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 02 jun 2008, 17:01
Woonplaats: Alkmaar
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja


Re:moeilijk starten bij warme motor 280SEL

Berichtdoor Coco » 09 maart 2009, 18:46

Als de auto op gas loopt;

Aangezien de accumulatour de zaak op druk houd lijkt het mijn sterk dat het daar aan licht omdat de auto met koude motor wel meteen aanslaat,dus de hele nacht heeft de benzine de tijd gehad om weer terug naar de tank te lopen als de accumulatour kapot is.
Maar de auto spring juist met een koude motor direct aan,en met een warme niet,dus de accumulatour en druk op de leiding is goed.
Probeer de auto met warme motor te starten op benzine in plaats van op gas,start de auto dan wel direct dan denk ik dat hij dubbele brandstof krijgt op gas.
Ik zou het eerder zoeken in de stationairregelaar dat deze niet geheel afsluit,omdat te controleren moet je het stekertje wat aan de stationairregelaar eraf trekken zodat er geen extra benzine wordt toegevoegt.

Als de auto niet op gas loopt;

Zou ik het zoeken in de condesator die aan de onsteking zit als deze warm wordt is hij kapot met het gevolg dat de auto slecht start door middel van te weinig vonk.
Probeer als de motor warm is een bougie eruit te draaien en naar de vonk te kijken of deze normaal vonkt tijdens het starten.
Avatar gebruiker
Coco
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 09 maart 2009, 17:25
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re:moeilijk starten bij warme motor 280SEL

Berichtdoor SilverstarW126 » 10 maart 2009, 16:46

De dampvorming en het slechte starten als de accumulator stuk is, komt door de hitte die de warme motor aan het brandstofsysteem afgeeft.

Gr. J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Avatar gebruiker
SilverstarW126
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 02 jun 2008, 17:01
Woonplaats: Alkmaar
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja


Re:moeilijk starten bij warme motor 280SEL

Berichtdoor Paulus » 10 maart 2009, 16:54

Okay bedankt,

Ik ga eerst de condensator nakijken, en checken of de boel goed vonkt.
Als dit niet helpt denk ik toch de accumelator vervangen.

Gr. paul
Paulus
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 maart 2009, 20:19
Woonplaats: Hoek van Holland
Roepnaam:
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten