door Binsbergen » 19 maart 2011, 20:41
Even een vraagje over het schuifdak
Vandaag de windafbuiger (het "flapje" wat vooraan het gat in het dak zit en omhoog komt als je het dak opendoet") eruit gehaald, geschuurd en gespoten
Prachtig resultaat met helaas nogal grote gevolgen
Om het flapje te verwijderen moeten de chromen geleiders links en rechts verwijderd worden, evenals het kleine chromen afdeklijstje vooraan (binnenin)
Nadat alles teruggeplaatst is werkte het dak niet goed meer
Het dak sloot scheef (links vooraan te hoog)
Even de geleiders opnieuw geplaatst en het was over, maar....
Nu sluit het dak niet meer in 1 keer
Op vele wisselende punten blijft het dak haken. De dakplaat trekt dan scheef (paar mm) en even stukje openen en weer verder helpt. Uiteindelijk is ie dicht te krijgen
Ook is er achterop het dakje, middenin, een schaafplek in de lak van 10 bij 10 cm gekomen
En rechts is er een kras in de lak vanaf 15 cm achter de voorkant tot achteraan.
We hebben alles al weggehaald, tussen de ingeschoven dakplaat en het dak gekeken maar alles is gangbaar en er ligt niets tussen
Nu ben ik bang dat de enige oplossing is om het complete schuifdak te verwijderen
Veel werk en ik begrijp absoluut niet hoe dit nu zomaar kan
Iemand de gouden tip??
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.