Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn 500SEC. Toen ik hem kocht had hij al het probleem dat hij stationair te hoog in toeren liep (1200-1400). Ook had ik problemen met starten, zeker als de auto koud was kon dat erg lang duren.
Voordat ik wat aan die problemen had kunnen doen kwam er een moment waarop hij helemaal niet meer normaal wilde rijden, de motor bleef niet goed lopen, hij draaide erg schokkerig. Ik rook onder de motorkap wel een sterke benzinegeur. Ik kon er toen niet mee naar huis en heb de Anwb gebeld. De monteur van de Anwb heeft er nog naar gekeken, hij dacht dat de luchtweger te gemakkelijk omlaag kon, dat hij niet sterk genoeg terug veerde.
Ik heb de auto nu bij een vriend in de schuur staan, ik kan er daar ook aan sleutelen. Voordat ik hem naar een garage wil brengen voor reparatie wil ik toch kijken of ik zelf kan ontdekken wat het probleem is en het eventueel zelf oplossen. Ik heb inmiddels de spinnekop en de luchtweger losgehaald (niet verder uit elkaar) maar kan niets ontdekken wat mis zou kunnen zijn.
Nu is mijn vraag: hoort de luchtschijf door een veertje ofzo terug geduwd te worden of zit het probleem in de spinnekop?
Verder heb ik de tank vlak voordat ik dit probleem had erg leeg gereden, ik haalde nog maar net de pomp, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft. Hij loopt trouwens gewoon op benzine en er heeft ook nooit LPG in gezeten. Ik heb nog niet veel ervaring met deze motoren, ik hoop dat ik geen termen verkeerd gebruik.
Groeten,
Klaas