Hallo,
Ik heb hier zelf een 300SDL. Het is en blijft natuurlijk een diesel!
Mankementen die veel voorkomen bij amerikanen in het algemeen komen door onder andere; te weinig onderhoud. Amerikanen zijn niet zuinig op auto's daarom is het interieur vaak niet meer netjes. Door de zon een doffe lak. Soms zijn elektrische delen niet meer werkend ook door te weinig of achterstallig onderhoud. Bijvoorbeeld schade wordt daar ook minder snel gerepareerd, als het al gerepareerd wordt. Een 300SDL is in Amerika niet echt veel meer waard en Amerikanen zien de w126s daar niet meer als luxe auto. Waar ik geweest ben zag ik dat de mensen graag een nieuwe auto rijden. Hier in Nederland willen we natuurlijk het liefst een 1986'er of eerder.
Ik heb mijn 300SDL zelf voor de keuring gedaan in Nederland, onder andere heb ik koplampen en knipperlichten van een europese wagen erop gezet. Was voor mij maar even werk (ja ik ben vrij handig). De wagens uit californië (inmiddels meerdere gekocht) zijn over het algemeen vrij gaaf. Weinig roest.
Ik zou vragen waar de wagen zich bevind in CA. Het noorden is soms wel vochtig. Staat hij daar al lang, dan zou ik zoeken naar een andere. Het zuiden van CA is droger. De wagens die daar vandaan komen zijn minder roestig. Ik heb hier zelfs een wagen staan die alleen nog in de grondverf staat... Het lakwerk is eraf gebrand door de zon.
Als je toch toe bent aan een vakantie zou je hem zelf kunnen bekijken. Wil je een gokje wagen kun je hem kopen. Speel je liever safe, kijk dan bij diverse handelaren in bijv. Vianen en Rotterdam.