[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ASR probleem (opgelost) : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:03

ASR probleem (opgelost)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

ASR probleem (opgelost)

Berichtdoor Eddysan1 » 06 apr 2011, 15:27

Wij hebben een model 4.2 SE met ABS + ASR type II uit 1990 waarvan de motor kapot gelopen is i.v.m. verstopte carterontluchting, een nieuwe motor uit engeland laten komen 5.0 SE, motorblok liep uitstekend en had 120.000 mijl op de teller, maar was niet voorzien van ASR, wat we gedaan hebben is het gedeelte zoals de stappenmotor van de 4.2 omgebouwd naar de 5.0, de stekkers waren anders en we moesten natuurlijk het ASR gedeelte omzetten I.V.M. de electrische besturing, onstekingsmodule enz enz van de 5.0 SE omgezet uit 1990, het probleem is nu dat de motor stationair draaid, maar zodra je hem wilt belasten deze waarschijnlijk in noodstand gaat lopen en is dus ook niet van zijn plaats te verzetten, autobak op D en hij is niet vooruit te branden, als je hem in de R zet kun je gewoon snel uiteruit rijden, hij loopt helemaal niet ( alleen stapvoets ) in de D.Mijn vraag is nu of men de ASR kan Omzeilen, of heeft iemand een dergelijk probleem gehad en hoe kan ik dit oplossen, want ik weet het niet meer, hebben al van alles geprobeerd . :pinch:
LPG moet er nog ingebouwd worden, eerst even kijken hoe deze blijft lopen op benzine, daarna gas erin
Eddysan1
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee

Re: ASR probleem

Berichtdoor GerardSmink » 06 apr 2011, 18:52

stuur dennisdekkers ff een pm hij heeft ook heel lang een ASR probleem gehad..
ASR is trouwens niet te omzeilen
W126 280SE LPG 1983
W126 500SEL 1982
GerardSmink
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor DennisDekkers » 08 apr 2011, 14:13

ASR omzeilen kan wel maar dan moet je echt alle onderdelen vervangen incl de computer (naast je rempedaal). En dan nog niet te spreken over het gezeur met de hydroliek (unit) ABS-ASR is een gesloten systeem.

Valt dus af te raden. en aangezien je geen storing krijgt in je dashboard (lampje) en je gaspedaal ook niet zwaarder gaat betwijfel ik nog steeds of het je ASR is.

het ASR systeem grijpt op twee manieren in.
1: je gaspedaal gaat zwaarder
2: en je verliest 1/3 van je vermogen

en dan gaat het lampje zoiezo aan.

Zou eerder richting versnellingsbak kijken.

Succes,

Gr..

Dennis
Geniet van iedere minuut in je Benz...
DennisDekkers
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1988

Berichtdoor Eddysan1 » 09 apr 2011, 05:28

Ja ik denk dat je gelijk hebt, lamp ABS en ASR branden niet, vind wel raar dat als de motor koud is, perfect loopt, maar zodra deze warm begint te worden dan valt de motor geheel weg.Verdeler en rotor vervangen, bij de hobby werkplaats van Hans, ga nu ontsteking vervangen en relais, bobine en bougie kabels, benzine pomp is ook al vervangen, en dan maar hopen dat het daarna allemaal weer gaat lopen.Goede raad is altijd welkom, dus W126 liefhebbers denk eens goed na wat ik nog kan doen, :oops:
LPG moet er nog ingebouwd worden, eerst even kijken hoe deze blijft lopen op benzine, daarna gas erin
Eddysan1
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Douwe » 10 apr 2011, 14:00

mogelijk vacuĆ¼m problemen die onstaan zodra motor warmer word
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Eddysan1 » 13 apr 2011, 12:48

vacium is allemaal nagekeken, maar er zitten 2 temperatuursensoren in het motorblok, hem een probleem gehad met een VW daar was een van de sensoren defect, het bleek dat een sensor was voor de temperatuur op de display en een ervan stuurde de benzinepomp aan, want naar gelang de motor warmer word moet de benzine toevoer toch ook anders geregeld worden
Verder is alles vervangen ontstekings module,en alle andere electrische regelingen, relais, spinnenkop kompleet met rubber aansluiting, benzine pomp,

Proberen deze week nog even de transmissiebak te verwisselen, deze moeten wel nog even ophalen bij de hobbywerkplaats van Hans
Eddysan1
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Eddysan1 » 17 apr 2011, 00:35

Problemen opgelost, vandaag hebben we een nieuwe bak eronder geplaatst, gehaald bij de hobbywerkplaats in Zutphen, kwam uit een 500SEC, keerring vernieuwd en deze eronder gebouwd, autobak moest verwisseld worden omdat deze geluid produceerde, oliepomp liet Hans ons weten, nog steeds dezelfde problemen als voorheen, geen vermogen, daarna hebben wij de lamdasonde uitgeschakeld omdat de nieuwe motor geen lamdasonde had, dus de groene kabel naast de bestuurders kant van het kastje afgetrokken, en opeens hadden we power, nog niet helemaal hoe het zijn moet, maar maandag gaan we de motor geheel opnieuw afstellen, co enz enz ,moet natuurlijk afgeregeld worden zonder lamdasonde, zodat deze wel beter loopt, alleen moeten we nog de aandrijving van de 500SE overzetten, heb nu nog de aandrijving van de 4.2 SE eronder, autobak reageerd nu anders met de 500SE erin, dit gaan we weer volgende week doen, hierbij wil ik iedereen bedanken die mij bijgestaan hebben om mijn probleem te verhelpen, vanaf volgende week ga ik weer lekker toeren met mijn MB
Eddysan1
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek