W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:10

Rotor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Rotor

Berichtdoor KLAASD » 29 maart 2009, 20:10

Wie kan mij helpen?

Ik wil de rotor vervangen. Ik heb de verdeelkap eraf gedraaid en dan zit daar de rotor.
Is het de bedoeling dat ik die er uit trek? Of zit de rotor ergens aan vast. Ben benieuwd.
Vraag is dus hoe krijg ik de rotor los?
Groeten Danny
Avatar gebruiker
KLAASD
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 25 jan 2009, 09:51
Woonplaats: Weert
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:ROTOR

Berichtdoor RRoos » 29 maart 2009, 21:01

Die kan je eraf trekken. Beetje kracht omhoog zetten.
Hoe ziet ie eruit?

Zorg wel voor orignele (merc) of Bosch of Beru. Ik heb denk ik veel ellende met italiaanse shit.
Zie foto voor eraf.

Zorg bij erop zetten, dat het nokje in de spleet van de as komt.

Kap idem. Die heeft een nok, de verdeler huis een uitsparing.

Suc6.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Rotor

Berichtdoor KLAASD » 30 maart 2009, 15:16

RROOs,

Ja idd zo ziet mijn rotor er ook uit. Verdelerkap zit met 2 schroeven vast. Daaronder zit de rotor. Deze kan ik dus gewoon omhoog trekken.
Ik heb alles van BERU besteld!
Als het goed is komt het pakketje morgen.
Alvast bedankt voor de info.
Mocht het niet lukken dan kom ik vanzelf terug.
Maar als ik het goed begrijp is het een puzzel die in elkaar klikt.
Hoe kan ik aan de rotor zien dat deze versleten is?

Groeten Danny
Avatar gebruiker
KLAASD
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 25 jan 2009, 09:51
Woonplaats: Weert
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:Rotor

Berichtdoor RRoos » 30 maart 2009, 18:11

Ja, het is een puzzel.
Nok past in gleuf.

Slijtage is te zien, doordat de koperen stukken slijtage vertonen.

-Mechanisch : Het koolstof pennetje draait op de rotor (midden). Daar kan slijtage aan pen en rotor zitten.
-Elektrisch : Het koper is dan duidelijk heet geweest, en kan inbrand verschijnselen vertonen (zwart)
-Moeheid: Dit is niet op het oog konstateerbaar. Maar kunststof en mataal wordt door steeds afkoelen/ophitten "moe".
Op den duur kan de rotor het begeven, scheuren of anderzijds, en storingen veroorzaken.
Je moet dus hoe hij er ook uitziet, hem om de X km vervangen.
Ik weet niet wat daarvoor staat, maar ik zou de kap eens in de 40.000 vervangen of zo bij grote beurt, en de rotor vaker. Die kosten een tientje, dus dat moet kunnen.

Je kan ook uitgaan van gebruik : Vlak voor vakantie met gezin, kan je besluiten het zekere voor onzekere te nemen, en ff vervangen.
(bijvoorbeeld)
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Rotor

Berichtdoor KLAASD » 30 maart 2009, 18:17

Ik heb de auto pas sinds februari dit jaar.
Ik wil gewoon alles perfect hebben.

Riemen zijn vervangen
Bougies zijn vervangen
Olie en filters zijn vervangen behalve automaat.
Afgesteld.
Echter ik dacht nog wel even te kunnen met deze bougiekabels enz.
Ik merkte dat de auto steeds meer ging schokken en haperen bij het gas geven.
Dus toen heb ik meteen een rotor, verdeelkap en kabels besteld.
Denk dat ik dan al een heel eind ben. Hoop ik tenminste.
De rotor was idd zwarte en het zag er afgesleten uit.
Zit er al een hele tijd in denk ik. Ik heb met een plantenspuit op de kabels en verdeelkap gespoten, het vonkte van alle kanten en de motor viel uit!!
Dus wordt tijd om te vernieuwen
Ik heb alles besteld bij Mercedes Lemmer M hollanders????
Hoop dat het goed is. Alles van BERU inclusief verzenden 170 euro. Was 2 tientjes goedkoper als Durk.
Groeten Danny
Avatar gebruiker
KLAASD
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 25 jan 2009, 09:51
Woonplaats: Weert
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:Rotor

Berichtdoor RRoos » 30 maart 2009, 18:37

Beru is ook wel goed.
Bosch is orgineel (Mercedes is nl ook Bosch)
Als de rotor heel blijft, prima.

Als hij verbrand, ben je de klos. Ik heb goedkope italiaanse spullen.
Net Bosch gekocht, hopen dat dat wel werkt.

Denk erom, rotor/kap horen bij elkaar.
Niet van verschillende merken door elkaar heen doen.
Dus volgende keer weer Beru rotor kopen.
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron