door RRoos » 30 maart 2009, 18:11
Ja, het is een puzzel.
Nok past in gleuf.
Slijtage is te zien, doordat de koperen stukken slijtage vertonen.
-Mechanisch : Het koolstof pennetje draait op de rotor (midden). Daar kan slijtage aan pen en rotor zitten.
-Elektrisch : Het koper is dan duidelijk heet geweest, en kan inbrand verschijnselen vertonen (zwart)
-Moeheid: Dit is niet op het oog konstateerbaar. Maar kunststof en mataal wordt door steeds afkoelen/ophitten "moe".
Op den duur kan de rotor het begeven, scheuren of anderzijds, en storingen veroorzaken.
Je moet dus hoe hij er ook uitziet, hem om de X km vervangen.
Ik weet niet wat daarvoor staat, maar ik zou de kap eens in de 40.000 vervangen of zo bij grote beurt, en de rotor vaker. Die kosten een tientje, dus dat moet kunnen.
Je kan ook uitgaan van gebruik : Vlak voor vakantie met gezin, kan je besluiten het zekere voor onzekere te nemen, en ff vervangen.
(bijvoorbeeld)