Ik heb zojuist het filterhuis eraf gehaald wat echt niks voorstelt.
3 bouten los en hij komt eraf.
Eerst heb ik even het deksel van het filterhuis gehaald en inderdaad, er stond bijna geen olie meer in het huis.
Het leek er inderdaad op dat er wat vuil tussen de klep zat maar door alle olie en stukjes pakking was het moeilijk met zekerheid vast te stellen.
Ik heb de hele boel schoongemaakt en gespoeld met ontvetter en daarna met perslucht doorgeblazen.
Nu dichtte de klep wel af want de ontvetter bleef er zelfs achter staan en dunner dan dat wordt het niet.
Morgen even een nieuwe pakking bestellen en een nieuw filter erin.
Wat mij gewoon opviel aan het filter, ik haalde er een Hengst filter uit en dat ziet er gewoon degelijk uit en als je dan het filter van de dealer in je handen hebt lijkt het meer op een Ebay filtertje, dat komt gewoon heel goedkoop over.
Maar ik zal morgen wel weer zo'n zelfde meekrijgen, moet eigenlijk niet uitmaken.
Even ter aanvulling, als de motor al heeft gelopen komt hij meteen op druk en dat is dus boven in de schaal van de meter en als hij echt warm is zakt bij stationair de druk naar iets minder dan 1 bar. Dat is gewoon dik in orde.
Het verschijnsel waar ik op doel is niet dat hij heel langzaam druk opbouwde maar eerst zeg maar 10 seconden niks aangaf en dan ineens naar max schoot.
Ik heb nog een beetje pijn in m'n buik bij de gedachte dat ie even zonder druk heeft gelopen.
Ik kan ook nog niet gelijk een proefritje gaan maken want m'n radiateur is ook zo lek als een zeef maar daar komt morgen in ieder geval ook een nieuwe voor.
Moet alleen tot maandag wachten eer ik weer tijd heb om die in te gaan bouwen
Ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt voor het meedenken.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.