Het sleutel verhaal klopt, de ovale geef je bij een hotelbezoek af aan degene die je wagen wegzet. Diegene kan dan niet bij je kofferbak(waardevolle bagage) en je dashboard kastje! Leuk weetje dus! Sensoren zitten in vier deuren, kofferbak, motorkap en benzinevulklep. Probeer maar te starten door de afgesloten auto via een open raam te starten. Goed werkend orig. MB alarm roept al je buren 3 straten verder bijeen. De sleutel met de rode knop zet het jengelende alarm af door bedieneing van het kofferbak slot. Vooral in de winter (rond 0 graden) schijnt het originele alarm vaker te loeien wanneer ie zin heeft. Misschien krimpen de kabels dan ofzo. Euvel zit vaak in een microswitch in de beide voordeuren. Slijtage. Deze schakelen kennelijk middels het vacuüm en dus tikje vertraagd tov het draaien van de sleutel.
Via een US site (ik heb een 560SEL US version) begreep ik dat het probleem vaak op te lossen is door een afstandbediening te monteren, dan schakel je het alarm niet meer uit via de voordeuren, met de evt. versleten switches, maar via het vacuüm. Nog handig ook en je beperkt je sleutelslijtage, met alle gevolgen vandien (ook voor behoud van startcontact)
www.mbkeylessentry.com verkocht(!) een leuk setje om dit te realiseren. Hierop staat ook hoe je je alarm kan testen hoe en waar de shit zit met enkele oplossingen. Niet grundlich zoals we willen maar chewing gum style, maar deze lijkt ons vehikel wel te snappen.
Soortgelijks moet ook te koop zijn in NL, nog niet gevonden en ik houd me aanbevolen wie meer weet.
Iggy