[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
automaat 380SE : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:24

automaat 380SE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

automaat 380SE

Berichtdoor johnb » 06 apr 2009, 13:42

de automaat van mijn 380SE schakelt niet lekker
h de motor moetbest wel toeren maken voordat hij
verder schakeld en dan geeft ie ook nog een bonk
is hier nog wat aan te doen of word het een andere bak
alvast bedankt johnb.
johnb
 


Re:automaat 380SE

Berichtdoor onclebenz » 06 apr 2009, 14:39

het hang ervan af hoe oud de olie is, welke kleur heeft hij en hoe is het met het filter. Ook is van invloed hoe rustig loopt de moter. als mijn 500 strak loopt schakeld hij zachter, de koppelomvormer word dan strakker gevuld. Maar meestal is de olie aan vervanging toe, succes groetjes Ron
onclebenz
 


Re:automaat 380SE

Berichtdoor johnb » 06 apr 2009, 15:25

wat voor kleur moet de olie hebben dan en waar zit de filter van de automatenbak??
johnb
 


Re:automaat 380SE

Berichtdoor RobertP » 06 apr 2009, 17:28

Er zit rond 6 liter ATF olie in de bak. Filter zit ook in de versenlingsbak. Beide kan je bij een MB dealer kopen.

Robert
Avatar gebruiker
RobertP
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 06 nov 2008, 12:00
Woonplaats: Zevenhuizen (ZH)
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:automaat 380SE

Berichtdoor Maarcedes » 06 apr 2009, 19:30

er is ook nog wel wat aan af te stellen.
die van mij is ook niet helemaal lekker, ik heb hem bij ATR in Montfoort laten afstellen toen werd het iets beter maar nog steeds niet helemaal top.
maar voordat ze hem daar af wilden stellen was hun eis dat eerst de olie + filter ververst werd, de motor helemaal goed afgesteld werd en de vacuüm en de ontsteking werd nagekeken, dat heeft ook allemaal invloed.
er zitten beklede schijven in en die worden door de tand des tijds wat harder en daar gaat hij niet beter van schakelen.
als het helemaal erg wordt begint die bekleding af te brokkelen, dat merk je als hij in zijn achteruit begint te gieren, dan is het einde oefening.

maar om te beginnen is het verversen van de olie en filter een goede tip, en zorg er wel voor dat alle olie er uit gepompt wordt, als je alleen de aftapplug losdraait blijft de omvormer vol zitten met olie ( ongeveer de helft )

die van mij schakelt nu acceptabel, als hij warm is wat beter dan koud, en ik blijf er maar mee doorrijden totdat hij echt aan revisie toe is, zal met mijn 40.000 per jaar wel niet zo heel erg lan meer duren denk ( hoop :)) ik.....
Avatar gebruiker
Maarcedes
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 24 nov 2008, 19:18
Woonplaats: Tienhoven
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:automaat 380SE

Berichtdoor Silberdistelgrün » 09 apr 2009, 22:18

Niks pompen: er zit ook een aftapplug op de torque converter!
Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
Avatar gebruiker
Silberdistelgrün
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
Woonplaats: Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten

cron